cw-op skrev:
Vad är det för fjolligheter som har spridit sig här på fs, att folk uppmanas att lämna trådarna så fort dom har en avvikande uppfattning förresten? Kör man den stilen är man en "loser" i debatten som jag ser det - Ett svaghetstecken.
Det är ingen avvikande uppfattningen i teknikfrågor som gör att jag bad dig lämna tråden, istället var det att du av någon anledning har valt mig till en hackkyckling och gör direkta angrepp på min person här med påståenden som inte stämmer. Detta endast för att jag inte gjorde vågen för Canons modellrelaser. Att jag tycker illa om ditt sätt att smutskasta mig kan du naturligtvis betrakta som ett svaghetstecken om du vill, men vänligen sluta upp med dina bedömningar om min karaktär här på en offentlig tråd. Som du själv sa, "Vi är väl ändå vuxna personer här på forumet"? Varför då med vilje förstå förbi varandra?
Hela ditt nya inlägg är återigen ett exempel där du själv hittar på saker som du försöker ge sken av att vara mina åsikter. Som att jag skulle vara på väg, om än bildligt, att slänga mina objektiv för att jag skulle vara besviken. Där har du med ren och skär vilja och mycket medvetet gripit texten ur sitt sammanhang och modifierat det till att passa dina ändamål.
För att friska upp ditt minne Janne, så var det när du kom med rådet att byta system enkom för att Canon inte kom med ett vädertätat och stabiliserat hus. Det var då jag undrade om man bara ska slänga hela sin uppsättning Canonobjektiv. (Underförstått att det är varken enkelt eller meningsfullt att byta system hipp som happ.) Nu försöker du få till det som att du uppfattat mig som besviken då jag höll på att slänga mina objektiv, "om än bildligt"!
Att kunna läsa är bra, men att förstå det man läst är bättre. Följande citat är hämtat från mitt första inlägg i tråden:
"Nåja, min oro är trots allt inte så stor, det är inte så att jag går sömnlös när jag tänker på det. Jag är mera orolig för om det ska bli en vit jul i år eller inte." För att lugna ner dig så kan jag nämna att mig kvittar det om det blir en vit jul eller inte. Alltså har jag inga drastiska tankar angående mina objektivs öde heller. För att ännu mera hjälpa dig på traven med läsförståelsen, så kan jag säga det rent ut att jag tar det hela med ro, fastän Canon inte (än) kom med det kamerahus jag hoppas på. Men jag gör inte heller vågen om Canon inte har fler godsaker att komma med under Photokina 2006.
Du är naturligtvis välkommen att delta i tekniksnacket, men nu tycker jag det är dags att sätta punkt för pajkastningen. Jag är allt för lite grälsjuk för att kunna njuta av det.