StaffanW
Aktiv medlem
Zoso skrev:
Dom där argumenten har vi ju hört förr, det var samma sak när Autofokusen kom, vad skall man med det till ? Onödigt teknik dravel, men den som lever får väl se.
Citroen var väl ett dåligt exempel, jag gillar också Citroen, men deras problem är ju inte tekniken det är ju deras usla kvalitet, som dom flesta också känner till, annars skulle dom nog ha betydligt fler kunder, jag själv bland andra.
kent.
Haha, jag var en av dom
Kommer ihåg när Canon släppte sitt 35-70 objektiv med inbyggd autofokus till det gamla FD systemet (innan EOS fanns). Jag var helt övertygad om att det aldrig skulle slå och att det var ent totalt onödig funktion. "Herregud, det var ju bara att vrida på fokusringen för att få rätt skärpa, varför ska man behöva få hjälp med det...". Objektivet såg för övrigt rätt roligt ut med en liten vit låda under med två små fönsterglas längst fram för att hitta rätt fokus..
Ja, dom tankarna har jag naturligtvis omvärderat, och från att ha fått var 6:e matchbild i basket skarp med min gamla F1New på den tiden, så är idag nästa alla bilder skarpa tack vare autofokusen.
Bytte nyligen ut min digitala kompaktkamera från Olympus mot Canons 800IS. Sedan bytet är det markant många fler skarpa kort i familjealbumet. I synnerhet min relativt sett oinsatta fru såg just bildstabilisering som ett "måste" på den blivande kameran.
Tror nog också att KonikaMinolta knep många kunder tack vare sin inbyggda stabilisering.