Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon på Photokina

Produkter
(logga in för att koppla)

macrobild

Avslutat medlemskap
Canon släpper ett antal nya kompaktkameror och G7 blev snabbt en favorit.
På pro sidan visades nya 70-200/4 och 50mm/1.2 samt en hårddisk.
Inga nya prokameror under 2006 enligt Gunnar.
Fuji visar sin S5, Leitz sin M8 och Hasselblad sin 3 modell+ ett nytt 28mm/4.
Känns som det är få riktigt kul nyheter på årets Photokina.
Olympus visade upp tuffa små träkameror och en kommande pro modell.
Mikael
 
macrobild skrev:
Canon släpper ett antal nya kompaktkameror och G7 blev snabbt en favorit.
På pro sidan visades nya 70-200/4 och 50mm/1.2 samt en hårddisk.
Inga nya prokameror under 2006 enligt Gunnar.
Fuji visar sin S5, Leitz sin M8 och Hasselblad sin 3 modell+ ett nytt 28mm/4.
Känns som det är få riktigt kul nyheter på årets Photokina.
Olympus visade upp tuffa små träkameror och en kommande pro modell.
Mikael

??? Inga nya hus??? är detta möjligt.
 
Va? Så alla rykten om nya yrkeshus och efteföljande semiproffsare är helt taget ur luften alltså?

Trist värre.... då kan man ju stänga photokinafönstret och dra sig tillbaka ett tag då. Usch vad besviket!!

//P
 
macrobild skrev:
Canon släpper ett antal nya kompaktkameror och G7 blev snabbt en favorit.
På pro sidan visades nya 70-200/4 och 50mm/1.2 samt en hårddisk.
Inga nya prokameror under 2006 enligt Gunnar.
Fuji visar sin S5, Leitz sin M8 och Hasselblad sin 3 modell+ ett nytt 28mm/4.
Känns som det är få riktigt kul nyheter på årets Photokina.
Olympus visade upp tuffa små träkameror och en kommande pro modell.
Mikael

Vem är den här "Gunnar"?
 
1. Vem är Gunnar?
2. Jag tror att han snackar skit, det borde ju komma någon ny systemkamera på mässan?

/Carl
 
Gunnar är Canons chef i Sverige. Nej det blev inga nya kamerahus eller objektiv här pa Photokina.Var pa Canons pressvisning igar
Fa riktiga nyheter överhuvudtaget. Enda stora nyheten var Hasselblads nya kamera tillsammns med en ny vidvinkel. Fujis nya s5
Mikael
 
Sigma visade sin nya kamera med Foveonsensor,4.6 miljoner pixlar som enligt dom själva motsvarar 14.1 milj ." Dags att mäta resolution iställer för antalet pixlar"
Bildfilerna blir 5280 x 3520

Mikael
 
Tycker det verkar ganska sansat och bra för jag har länge ställt mig frågan om segmentet 5D/1DMkII/1DsMkII verkligen BEHÖVER förnyas.

Möjligen de 2 senare: Skulle vara med modernare strömkälla än "klamparna".

Däremot kanske vidvinkelsidan känns lite åsidosatt.

Å andra sidan kanske man kan hoppas på vettiga firmwareuppgraderingar till de befintliga dslr- kamerorna. Där har Canon varit "snåla"
 
macrobild skrev:
Sigma visade sin nya kamera med Foveonsensor,4.6 miljoner pixlar som enligt dom själva motsvarar 14.1 milj ." Dags att mäta resolution iställer för antalet pixlar"
Bildfilerna blir 5280 x 3520

Mikael

DET verkar intressant däremot! Skulle ju i teorin bli c:a 18,6 mp.

Finns det ngt resultat som visar hur Foveonsensorn hanterar de 3 grundfärgerna. Det var ju bl a det som gjorde att den sensorn förutspåddes ha en framtid.
 
Jag sitter och läser om kameran, storleken pa pixlarna är 7,8 micron vilket enligt Sigma skall innebära att kameran har lagt brus.
Mikael
 
Phil Askey pa www.dpreview.com har mer upplysningar vad som visas.
Själv är jag imponerad över Sony, de menar allvar med att ta upp kampen med de tva stora Canon och Nikon.
Objektivutbudet är stort fran Sony och jag sag flera bra Zeiss/Sony gluggar med AF.
Fantastiskt välbyggda
Mikael
 
Senast ändrad:
Inga nya proffshus från Canon? Puh, det är nästan så man känner sig lättad, nu kommer man (åtminstone under det kommande kvartalet) inte att känna sig frestad att lägga ut 50+ laxar på ett hus med 20+ MP. ;-)
Mvh, Ulf
 
ÅÅÅÅ vad besviken jag är... Hade verkligen velat se efterföljaren till 5D.
Va faan ställer dom ut på mässan för ;)

Någon som vet om Nikon el Sony har något i bagaget ?

/Stefan Krantz
 
Jaha, Canon verkar ha legat på latsidan helt enkelt!

Trist tycker jag, då de alltid i mitt tycke varit långt fram i utvecklingen och visat prov på god utvecklingsanda. Det var bland annat det som jag vägde in när jag valde system.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.