Jag var igår att tittade lite på de tre kamerorna och måste säga autofokusen på canon 3:an var imponerande, väldigt snabbt i jämförelse med både d800 och d600 nu har jag ju inte sett hur bilder blev i datorn utan bara i butiken så det är ju svårt att jämföra om fokusen verkligen satt där den ska. Jag har också en 3 åring som jag brukar fota så där behövs den snabba fokusen iaf.
Jag testade lite med dubbelexponeringar i butiken på 800 och 3:an men glömde bort 600, då de bara hade ett batteri och växla mellan. Är lite osäker men det verkade som 800 inte klarade fota med raw när den är inställd i dubbelexponering kan det stämma? Det var någon där i butiken som ställde in efter jag inte lyckades göra detta och han sa att det fungerade. Jag hade med mig ett minnes kort men när jag kom hem verkar det bara finnas jpg bilder kvar på den dock så laddar jag ju upp mina bilder via kameran så det kanske blev något konstigt med att ladda upp nef filer från canon 2:an. Raw filerna kanske finnas på kortet utan att jag får upp dem men jpg lyckades jag ladda ner.
Tack alla, för de bra svar jag fått!
Om jag nu ska sadla om till nikon, vilka gluggar rekommenderar ni? Tycker det är svårt att veta vilka som är bra på nikon. Måste räkna lite på vad det skulle kosta om det är värt att byta märke.