wfrank
Aktiv medlem
...
Försök inte låtsas som att du vet hur jag tänker, jag om någon har väl har väl låtit bli att döma ut en kamera som jag aldrig har använt. Det jag dömer ut är ditt sätt att argumentera, eller snarare din brist på vettig argumentation, som du ju tyvärr fortsatte med i detta inlägget genom att göra ett personligt påhopp på mig. Trist beteende...
Föralldel. Det finns sannerligen duktiga och respektvärda yrkesmän här på FS. Men denne individ har om och om igen bevisat sin aggresiva stil så det diskar honom från min lista. Jag *har* sett hans förmåga att djupdyka i några fotografiska marianergravar närliggandes hans egna ideér vad som är viktigt inom fotografi. Det är jätteduktigt, men innebär inte att han är ofelbar eller kan missa poängen som i denna tråden som handlar om ett kameraval.
Jag skrev, om du vill kan du läsa det repeterande inlägget ovan, att det finns olika testresultat när det gäller dynamiskt omfång för trådens kameralternativ. Du kan se fortsättningen och själv bedöma vem som sagt vad och vad som ledde vidare till totalt OT om du har lust. Det skrev jag f.ö. efter 3-4 inlägg där jag rekommenderade D90, där kan du hitta mer normal argumentation innan cirkus Risedal kom till byn.
Jag är fullständigt urless på hans stil och svarar med samma mynt, vilket säkert är barnsligt. Du hoppade in i hans hejjaklack fick en slev som han själv. Kanske oförtjänt, men du ställde dig på samma sida som en som nyligen bad en annan stoppa upp ett finger nånstans för att hans åsikter inte stämde med "den rätta läran", definierad av honom själv. Bland mycket mer. Samma individ har nu i några veckor lett en handfull vuxna män i gruppmobbning mot en vars åsikter inte heller följer rätt dogm. Påhoppen i den tråden är möjligen - efter denna tråd - avslutad. Den som lever får se.
Bland det bästa jag fått ut från fotosidan är från duktiga amatörer som antingen är pålästa, har fenomenalt bildsinne eller kanske en fantastisk bearbetningskompetens. Inte från s.k. yrkesmän som anser sig fullärda. Om du bara ger cred åt inlägg som skrivits av dom klickat "yrkesfotograf" blir det inte mycket intressant kvar att läsa här. Välkommen till internet och dess styrka. Ej sarkastiskt menat.
Senast ändrad: