Photocon
Aktiv medlem
Ja men det är så jäkla tröttande att behöva se sånt här tekniksnacksdravel i forumet dag ut o dag in. Ut o fota med er istället!
Ett hastigt överslag ger vid handen att jag har flera hundra bilder jag fått betalt för publicerade i tidningar, magasin och böcker förra året. Då räknar jag inte med mina 100 som ligger på FS eller mina utställningsbilder eller bilder jag gjort till privatpersoner eller mina egna privatbilder.
Det är väldigt konstigt att historien alltid med osviklig precision upprepar sig varje gång en tråd hamnar i tekniska jämförelser. Vad händer då?.....
Jo, då får folk som deltar i diskussionen på tråden plötsligt en uppmaning att de ska ut och fotografera istället. Istället för vad?
Istället för att fördjupa sig i hur verktygen man fotograferar med fungerar i olika situationer?
Istället för att lära sig något nytt via FS utbyta erfarenheter som hjälper till att öka kunskapen inom inom sitt yrke/hobby?
Istället för att göra det man gör i princip dagligen? Nämligen fotograferar.
Den dagen någon bevisar att ens fotografiska kunskaper blir sämre av att lära sig mer om tekniken i de verktyg man använder, eller eventuellt är intresserad av att införskaffa, ska jag sluta läsa och skriva inlägg som behandlar "teknikdravel".
Ni andra (seriösa) på tråden må ursäkta om jag blir förbannad över sådana här totalt meningslösa inlägg, Men jag kan inte hålla mig. Nu ska kolla damhockey. Risig match Finland-Vitryssland förresten.