Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 1D MkIV

Hej

Mitt tangentbord lade av så jag kunde inte skriva utan kunde bara klippa in via mus. Nu nytt tangentbord.

Länken ovan är

Canon MarkIV AI Servo AF Custom Function
&
ISO Speed Settings Guide

Som är rätt intressant att läsa, konstigt nog verkar den inte än finnas på Canons officiella sida.

Mvh

Omar
 
Det första dokumentet är även i hög grad tillämpligt på 7D. Mycket av inställningarna som finns på 1D Mark IV går även att göra på 7D, fast ibland på ett annat sätt.
 
Amen det var ju tramsigt att dom inte bara kan uppgradera raw-filerna i betan. Det finns ju i CR och Lightroom 2.6 så det borde ju vara en smal sak
 
Amen det var ju tramsigt att dom inte bara kan uppgradera raw-filerna i betan. Det finns ju i CR och Lightroom 2.6 så det borde ju vara en smal sak

det är inga stora problem om de får data på "framför vilken pixel" sitter vilket färgfilter i 1dmk4 , det är själva kärnan och det som skiljer olika kameror åt så att en färgestimering/interpolering kan göras av rawprogrammet.
 
Precis... Och det är väl mycket bättre att dom ser till att få grund-delarna färdiga än att de lägger ner tid på att uppdatera sånt här just nu... :)
(även om det inte hade tagit mycket tid så hade det krävt ett nytt beta-släpp)

Kameran verkar gå varm i Kanada, och de flesta verkar positiva... Undrar hur många miljarder pixlar bildmaterial som levererats ut nu idag. Jag har också alltid frågat mig exakt hur många miljoner i kamerautrstning som finns närvarande vid varje "event" - det är säkerligen ganska många... :-/ Det ser trångt ut i fotodikena!
 
Precis... Och det är väl mycket bättre att dom ser till att få grund-delarna färdiga än att de lägger ner tid på att uppdatera sånt här just nu... :)
(även om det inte hade tagit mycket tid så hade det krävt ett nytt beta-släpp)

Kameran verkar gå varm i Kanada, och de flesta verkar positiva... Undrar hur många miljarder pixlar bildmaterial som levererats ut nu idag. Jag har också alltid frågat mig exakt hur många miljoner i kamerautrstning som finns närvarande vid varje "event" - det är säkerligen ganska många... :-/ Det ser trångt ut i fotodikena!

Det är nog en hel del.
Enbart den utrustning Canon har på plats för utlåning är rätt imponerande.
Kolla in den här bilden, minst sagt imponerande:
http://www.flickr.com/photos/redpilotmedia/4357519948/
 
OS=Nikon

Icke, """"""I’ve geeked out on the sheer amount of camera equipment hanging off each and every photographer here, and I smile everytime I see Nikon outgunning Canon by at least two to one, maybe even more. This is Nikon’s games – no question!""""""
Hittade detta på en blogg http://www.danhimbrechts.com/blog/

PM
 
Och sedan fortsätter han "All this prior to the opening ceremony. The games haven’t even begun".

Så vi kanske ska vänta med att räkna tills dom riktiga fotograferna kommit för att fota spelen, inte räkna objektiv hos turister på stan innan öppningsceremonin ens varit.

[OBS: Ett skämt, värdigt hela idén om att "vinna" genom att räkna objektiv]
 
Nu var det val det har snarare en fraga baserat pa alla olyckskorpar som sager att Canon (bla Risedal) inte kan salja en enda m4 eftersom den har helt vardelos och funkar inte ens som sanke vid fiske jamfort med D3s, sa da nar jag slar pa OS for att titta pa Snowboard Cross och Moguls, forvantade jag mig att bara se svarta objektiv, men det lilla man sag av fotograferna sa var det mest vita, tyckte jag.

En blog sager inte sa mycket, men om man letar sa kan man sakert hitta bilder forestallande fotografer i Vancouver..
 
Nu var det val det har snarare en fraga baserat pa alla olyckskorpar som sager att Canon (bla Risedal) inte kan salja en enda m4 eftersom den har helt vardelos och funkar inte ens som sanke vid fiske jamfort med D3s, sa da nar jag slar pa OS for att titta pa Snowboard Cross och Moguls, forvantade jag mig att bara se svarta objektiv, men det lilla man sag av fotograferna sa var det mest vita, tyckte jag.

En blog sager inte sa mycket, men om man letar sa kan man sakert hitta bilder forestallande fotografer i Vancouver..

FREDRIK
Ge dig nu
Vad är det för skit du skriver.
Visa genast vad du hittar att jag har skrivit att 1dmk4 är värdelös, att inte en enda 1dmk4 kan säljas osv.
Vad du inte tål är att när du skriver direkta felaktigheter så har jag bemött dessa, ge vänligen fan i att hitta på saker.
 
Nu var det val det har snarare en fraga baserat pa alla olyckskorpar som sager att Canon (bla Risedal) inte kan salja en enda m4 eftersom den har helt vardelos och funkar inte ens som sanke vid fiske jamfort med D3s, sa da nar jag slar pa OS for att titta pa Snowboard Cross och Moguls, forvantade jag mig att bara se svarta objektiv, men det lilla man sag av fotograferna sa var det mest vita, tyckte jag.

En blog sager inte sa mycket, men om man letar sa kan man sakert hitta bilder forestallande fotografer i Vancouver..

1) Vad är din agenda?

2) Vad är ditt syfte?

3) Hur mår du?
 
Vit syns bättre än svart

Jag kan ändå påstå att övergången varit ganska omfattande, många utländska hov-fotografer som tidigare haft Canon, kom till Viktoriadagen 2009 med Nikon kameror istället, så det är inte bara i Sverige som diverse bildbyråer bytt märke. Men vad spelar det för roll det går att få bilder med bägge.
Hade tidigare Canon, Nu Nikon och leverearde bilder förr som nu.
PM
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.