Teodorian
Aktiv medlem
Hämtade ett testex på Canon idag.
Kamerorna är på väg ut till butikerna och är där i mellandagarna. Någon butik kanske får idag.
Och testet mellan 1D MkIV och D3s kommer i Kamera och Bild 2/2010 som jag förutspådde?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kamerorna är på väg ut till butikerna och är där i mellandagarna. Någon butik kanske får idag.
Från canon rumors
1D Mark IV’s Available.
Various Reports:
I have reports from Bern, Switzerland and Oslo, Norway that Mark IV’s are being sold to consumers.
När kommer min julkapp ;-)
JA det ska bli skoj att prova. Jag kör ju mycket mer en bara fåglar, en hel del sport och nyhetsbilder. Idag har jag ca 300000 bilder bakom mig med Mark III så jag tror mig ha någorlunda koll på hur den kameran funkar ;-)Jag ser fram emot ditt jämförande test mellan 1D MKIII och MkIV ifråga om upplösning och S/N. Hur mycket kommer dina fågelbilder vinna på 16 MP i nya kameran jämfört med 10 MP i den tidigare? Kommer skillnaden att synas på normalt betraktningsavstånd vid utskrift av samma motiv i A2-format?
Känns som Magnus kan fixa filerMåndag , då finns 1dmk4 ute hos flertal handlare.
Är det någon som har sett några rawfiler från kameran att ta ner för inspektion ? I de exempel (jpg) jag har sett från 1dMk4 6400iso, 12800osv så ses Canons karaktäristiska spräckliga färgbrtus tydligt i olika ytor.
Känns som Magnus kan fixa filer
Och testet mellan 1D MkIV och D3s kommer i Kamera och Bild 2/2010 som jag förutspådde?
Jag menar RAW filer, kan du bara få en fil ur varje kamera, då ska jag inte ha en sådan kamera ;-)Jag får bara två Ett testex som ska tillbaka och en som jag köpt hos YFO.
Jepp. Så här långt kan jag rapportera att autofokusen i D3s tycks klara svagt ljus bättre.
Men det lär jag göra om inte Canon fixar till en kamera som kan konkurrera med Nikon... Har ingen lust att stå bredvid andra fotografer och ha ett minushandikapp redan från början, då är det svårt att sälja bilder....Tycker för egen del att det bara är av akademiskt intresse att jämföra mellan märken, däremot intressant att jämföra Mark III och Mark IV.
Ska man jämföra bör det också vara under samma betingelser; samma testscen och samma ljus. Vi lär säkert få se en uppsjö av sånt snart, men som sagt, jag lär inte byta märke oavsett resultat.
länken tycks inte fungera , provar igen 1dmk4 rawfiler http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=34047002
Men det lär jag göra om inte Canon fixar till en kamera som kan konkurrera med Nikon... Har ingen lust att stå bredvid andra fotografer och ha ett minushandikapp redan från början, då är det svårt att sälja bilder....
Men det lär jag göra om inte Canon fixar till en kamera som kan konkurrera med Nikon... Har ingen lust att stå bredvid andra fotografer och ha ett minushandikapp redan från början, då är det svårt att sälja bilder....