RG
Avslutat medlemskap
Kostnadsfritt eller till nedsatt pris eller vad? Annars kan jag tänka mig att man kan reparera sin utrustning på annat håll också?
Tvärtom det är väl dyrare, men man har väl garanti att det skall gå snabbt?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kostnadsfritt eller till nedsatt pris eller vad? Annars kan jag tänka mig att man kan reparera sin utrustning på annat håll också?
Tvärtom det är väl dyrare, men man har väl garanti att det skall gå snabbt?
Varför läser du inte på CPN vad som gäller?? ÄR DU yrkesfotograf så är det kostnadsfritt att gå med, och inget att förlora.
Var Gyllander får fram att det är dyrare att vara medlem i CPN får han svara på.
Varför läser du inte på CPN vad som gäller?? ÄR DU yrkesfotograf så är det kostnadsfritt att gå med, och inget att förlora.
Var Gyllander får fram att det är dyrare att vara medlem i CPN får han svara på.
En 5D MK2 och en 50D räckte inte till medlemskap.....
Kravet för L optik klarar jag.
Vad är fördelarna i medlemsskapet?
EDIT: Lite nyheter/info och en och annan intervju med en topp-fotograf - är det allt? Inga rabatter, hotlines osv?
Det är inte enbart utrustningen de tittar på. Kan du bevisa att du är yrkesfotograf och att du har en något sånär proffsig utrustning, så verkar ansökningarna gå igenom fastän du kanske inte uppfyller kravet på två proffshus och tre L-optik. D.v.s. det är mycket svårare för amatörfotografer att bli godkända, vilket inte är förvånande då tjänsten faktiskt är avsedd för yrkesverksamma fotografer.
Har registrerad firma med inriktning på fotografi, det var automatsvar som informerade att min utrustning inte räcker för medlemskap utan att jag skall försöka igen när jag har erforderlig utrustning....
Ett problem skulle kunna vara att Dustin som jag köpt 5D mk2 från inte räknas om kvalificerad leverantör, Scandinavian Photo finns med i deras lista men inte Dustin, det får man skriva till manuellt.
Det spelar ingen roll vart du har köpt din utrustning, du behöver inte ens välja något i den dropdown menyn eller skriva manuellt.
Men på tal om CPS/CPN så måste jag iaf säga att jag är galet nöjd!
Mr Per som är den svenska CPS kontakten har jag bubblat med på telefon och mail ett antal gånger. Han har alltid svarat snabbt oavsett, och dessutom vetat vad han har snackat om! Jag brukar dock som regel ringa Canons "vanliga" support när jag vill ha tag i någon info som jag inte kan hitta själv, innan jag ringer och lastar ner Per med mer jobb.
Ytterligare fördelar är som sagt snabbare service när det väl händer något, eller om man bara vill få grejorna rengjorda och kollade.
Matnyttig information för framtida inköp etc etc. Nu skickar dom även förutom kalendern ut en tidning med nyheter och intervjuer etc ett par ggr per år. Någon inbjudan till Canon event har väl hittat sin väg till postlådan också.
Ska inte sticka under stolen med att jag iof också är Canon-frälst sedan födseln, men sak samma, jag upplever det som topservice, och det är ju vad jag upplever som räknas för mig.
//Chris
Chris,
jag skickade ett mail till Per och han löste det på stört, så det fungerade jättebra. Ser fram emot att ta del av deras utskick.
Christer