Annons

Canon 5D MkII

Camera Raws nya version fixar MkII. Lightroom kommer med ny version i December.

http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/2008/11/camera_raw_52_and_dng_converte.html

Att Camera Raw stödjer kameran är väl ingen nyhet, det är ju länkat i denna tråd för två sidor sen ;)

Men rent arbetsflödesmässigt så kommer det, iallafall för mig, att vara jobbigt om inte Lightroom stödjer kameran innan jag får den.

Men vem vet kameran kanske inte komer förrän i april och så är det nog lungt.
 
Vart fick du tag i den?

Min far befinner sig i Singapore, så på min begäran han traskade in på en av de större kedjorna där och handlade den över disk utan problem. De hade två utan Kit och fem med 24-105-kit hemma.


F-n vilken taskig skärpa...

För övrigt hoppas jag du inser att det förpliktigar att vara tidigt ute...

Bilden är tagen via videochatt från Singapore, så jag ber om ursäkt at skärpan är kass...

Tyvärr så kommer min far inte hem förrän den 20 december så de närmsta veckorna kommer vara som svår kinesisk tortyr.... ;) Han hade ingen lust att skicka den via UPS till mig.
 
Surfade runt lite och ser att den nu dykt upp i Kina, Hongkong, USA, Australien och under senaste timmarna även Storbrittanien. Tycks finnas även i Tyskland och Holland.
 
Det är en förlustfri konvertering, enda nackdelen är att det blir ett extra steg i arbetsflödet.

Men Björn, om man ber LR göra det i importen direkt från minneskortet så är det inte så besvärande...tar lite längre tid bara. Vad jag förstod så finns vissa fördelar att jobba i DNG (istället för CR2, mm) i LR.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.