Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 5D MkII

Första bilderna på dpreview verkar vara en "besvikelse" i klass med 50D jämfört med förväntningarna. Hoppas det beror på dom som tagit bilderna snarare än Canon. Kommer väl snart upp fler bilder från andra fotografer...
 
Första bilderna på dpreview verkar vara en "besvikelse" i klass med 50D jämfört med förväntningarna. Hoppas det beror på dom som tagit bilderna snarare än Canon. Kommer väl snart upp fler bilder från andra fotografer...

För att inte förvirra så är det väl bäst att jag säger att detta ovan gällde 5D markII, inte någon av de andra kamerorna som smugit sig in i tråden.
 
Misstänkte att det var så. Jag som relativt nyligen övergått från DPP till ACR, får väl hoppa tillbaka till DPP om jag köper 5D mk II (alternativt uppgradera dyrt till cs4!)
 
En snubbe på dpreview citerade Canons USA chef, eller vem det nu var, vilket gjorde gällande att de första exen skulle börrja distribueras den 25:e november från centrallagren. Det borde betyda att första omgången kameror hittar ut i svenska butiker i slutet av denna veckan eller början på nästa. Inte helt otroligt med tanke på att några ex redan sålts i butik i kina.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.