Jerry Gladh
Avslutat medlemskap
Visst är det 1080 p och en väldigt intressant utveckling.
För den intresserade finns en mycket informativ
tråd i ämnet.
http://www.dvinfo.net/conf/digital-...-canon-eos-5d-mk-ii-officially-announced.html
Mvh
Jerry
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det gnälls inte och gölas helt i onödan...det skall gnällas eftersom varenda en av canons kameror har olika batterier samt olika batteri-laddare. Det finns flertalet som har både en Ixus/P-shot/G-modell, xxD/5D och 1D. Nu tillkommer dessutom 5D MkII. Det är alltså 3/4st olika batterier samt 3-4olika laddare. Det tycker jag är pissedåligt.
Mvh Thomas
Hej
Det finns en film här från 5DII
http://blogs.smugmug.com/don/2008/09/22/amazing-canon-5d-mkii-hd-video-footage/
Lite bättre här
http://vincentlaforet.smugmug.com/gallery/6021407_xEg87#378608891_Jd2CT-XL-LB
Mvh
Omar
När man väl har bestämt sig för en kamera så blir det verkligen så otroligt mycket roligare att fokusera på dess styrkor och fördelar istället för dess brister. Jag är medveten om dess brister, men min energi ligger på styrkorna och sätten jag kan utnyttja dem på. Och så skummar jag bara snabbt förbi gnälletSjälv tycker jag det ska bli spännande att få prova en ny produkt från Canon. Ännu roligare blir det om jag kan motivera kostnaden för det här nya FF huset.
...tänk bara att kunna testa HD video med L-gluggana!
"pissedåligt" !?!
hmmm....
Våra Internetforum är bl.a. till för att just diskutera och kommentera olika saker i vår omvärld. Tydligt är också att många skriver av sin frustration.
Det betyder i det här fallet, med 5D MkII, att man t.ex. gnäller över:
- Alldeles för slött med bara 4fps. Vi behöver minst 6fps eller i vissa fall 10fps. Kass!
- Sökaren återger inte 100%. Kass!
- AF, o herre jösses, det ska vi bara inte tala om hur kass det är med bara en korssensor. Dubbel-Kass!
- Se ovan. Nu måste vi hålla koll på ytterligare en laddare när vi packar vår utrustning. Kass!
- Vädertätningen är inte tillräcklig. Den tåler ju inte att sänkas i vatten... (ingen har väl haft chansen att testa det ännu men -> Kass!
- Å sen har Canon implementerat en videofunktion som vissa inte vill ha. Kass!
- Kass!
- Kass!
- Kass!
Det finns ett snabbt svar - välj en annan produkt, för tusan hakar!
Tycker du att du vill försöka påverka Canon till att lyssna på just dina synpunkter - skriv eller ring Canon direkt. Det är mycket effektivare. Dessutom brukar återkoppling från kunder oftast tas emot tacksamt.
Det har sagts tidigare och det förtjänas att nämnas igen.
Vad som än lanseras på marknaden så kommer vi aldrig att få se en kamera som tillmötesgår allas önskemål (punkt).
Det är väl därför det finns olika modeller av saker - för att försöka tillmötesgå kunden, eller så många kunder som möjligt.
Hur som helst så kommer vi garanterat att få se massor av sura kommentarer vad gäller 5D MkII framöver.
Själv tycker jag det ska bli spännande att få prova en ny produkt från Canon. Ännu roligare blir det om jag kan motivera kostnaden för det här nya FF huset.
...tänk bara att kunna testa HD video med L-gluggana!
Foto (och film) är leverbröd för en del och hobby för andra.
Gemensamt är att det är förbannat kul!
Vilken grym videokvalitet det är på 5DMkII jämfört med dokumentationsfilmningen med Canon XH-A1. Otrolig skillnad redan för mina lekmannaögon.
Observera gärna att jag tycker det är mycket dåligt av Canon att ha olika batterier och olika batteri-laddare på de kameror jag nämnde. Jag har inte sagt ett dyft om kameran förutom ifrågasatt 10mm regn på 3min på en kamera med allväderstätning vad det innebär. Kan förstå vad du menar med ditt inlägg men jag tror inte det är så "farligt". Det finns säkert något för alla som ogillas men för de flesta är det ju en dröm-kamera.
Mvh Thomas
Det finns ett snabbt svar - välj en annan produkt, för tusan hakar!
Tycker du att du vill försöka påverka Canon till att lyssna på just dina synpunkter - skriv eller ring Canon direkt. Det är mycket effektivare. Dessutom brukar återkoppling från kunder oftast tas emot tacksamt.
Det har sagts tidigare och det förtjänas att nämnas igen.
Vad som än lanseras på marknaden så kommer vi aldrig att få se en kamera som tillmötesgår allas önskemål (punkt).
Det är väl därför det finns olika modeller av saker - för att försöka tillmötesgå kunden, eller så många kunder som möjligt.
Vänta bara till jag får min kamera, då ska ni få se på urusel video från 5D mk II. Jag är expert på att göra skakiga och ointressanta videosnuttar på min familj. Jag ska minsann visa att det gå bra att misslyckas även med 5D mk II som filmkamera.
Önskemålen om en mer avancerad AF och snabbare seriebildstagning kommer säkert från de som idag har 20/30/40D och är sugna på FF, filmfunktion och fantastiska ISO prestanda.
Önskemålen om en mer avancerad AF och snabbare seriebildstagning kommer säkert från de som idag har 20/30/40D och är sugna på FF, filmfunktion och fantastiska ISO prestanda.
Om kameran hade haft 6 bps och en avancerad AF hade den ju varit en dräpare för i princip ALLA fotografer. Nu tvekar t ex sportfotograferna.
Nähä? Oj, då måste jag ha missförstått alla inläggen som berättar så ingående om hur dåligt allt är. Jag trodde alla utom jag redan visste hur den presterar...Först när kameran nått marknaden vet vi väl hur den presterar i verkligheten.
Önskar för övrigt att den inte hade videofunktionen alls, då hade kanske fokus i diskussionen varit bildkvalitet i stället för filmkvalitet.
Min gissning är att när väl kameran kommer ut till kunderna så kommer fokus att ligga på bildkvalitén för stillbilderna.
När allat insett hur svårt det är att ta bra film och hur enormt mycket det kräver i form av redigering (datorkraft, tidsåtgång, lagring) så lägger sig nog entusiasmen en del.
Mvh
Anders
Det gäller väl stillbild ocksåNär allat insett hur svårt det är att ta bra film