J O Härnström
Aktiv medlem
Tack Tony för bra info såg inte detta inlägg, startade en ny tråd just i detta ämne. Ser fram mot mera info när du testat andra inställningar. Ser att du nästan alltid kör med TC 1,4 till 400an Har nyss köpt ett 400/5,6 (fick det igår) har sen tidigare en Kenko 1,4 Pro 300DGX, är det någon som vet om det är någon skillnad på Canon EF 1,4lll o Kenko Pro 300 DGX, Någon som testat?
He he.
Jag tänkte ställa ungefär samma fråga till "Örnen". Han har ju använt Kenkos TC på 7D tidigare!
Tack Tony för info om AF-inställningarna. Med f:8 är det helt klart den central sensorn som regerar.
Den omfattande bruksanvisningen till 5D3 är rörig och det finns hur många inställningar som helst att villa bort sig i.
Så jag funderar också på om det är någon idé att byta Kenkos 1,4 DGX mot Canons III. Blir det överhuvudtaget någon skillnad med EF 5,6/400mm?
Tester och recensioner på webben ger ofta varierande omdömen om de olika extendrarna.
Det kanske varierar en hel del beroende på olika exemplar av framförallt objektiven.
Jag tycker mig i alla fall märka att DGX- varianten är något skarpare än Kenkos föregångare.