Annons

Canon 1d Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)
Omar skrev:
Hej

En islänning har fått en mark3. Tydligen hade de fått 5 stycken. Då borde ju kameror kommit till Europa. Jag vet inte om de tar in direkt från Canon Nederländerna???

Lite bilder, lite små dock


http://www.flickr.com/groups/1d3users/

Mvh

Omar

Hej

Här kommer hela bilden, den är brusreducerad.

http://farm1.static.flickr.com/223/506731579_bb89527928_o.jpg

Canon EOS-1D Mark III
ISO Speed: 6400
Exposure: 0.125 sec (1/8)
Aperture: f/2.8
Focal Length: 17 mm
Noise Ninja was used.


Mvh

Omar
 
Här i Sverige har vi följande läge.
Fick meddelande från en kille på Canon idag:
"Hej Daniel,

Vi kommer att börja leverera i början på nästa vecka men det är väldigt små volymer denna månad.
Däremot nästa månad får vi betydligt mer men hur långt det räcker vet jag inte i dagsläget."
 
Ahr skrev:
Här i Sverige har vi följande läge.
Fick meddelande från en kille på Canon idag:
"Hej Daniel,

Vi kommer att börja leverera i början på nästa vecka men det är väldigt små volymer denna månad.
Däremot nästa månad får vi betydligt mer men hur långt det räcker vet jag inte i dagsläget."

Hej

Tack för informationen!

Så det blir ju typ två veckor till om man får kameran i första rundan. Canon skall ju skicka till butik och sedan skall den skickas till kund, om man nu inte hämtar den i butik.

Mvh

Omar
 
Leverans från Canon till butik går nog ganska fort. Jag skulle gissa på att de har leverans dagen efter.
Däremot de som ska till grossist och sen till butik, där kan det ju bli en del tid.
Men om jag tolkar det hela rätt så får nog inte grossisterna några förens nästa månad.
 
Hoppet är ju det sista som överger en heter det men nu börjar det se lite mörkare ut... :)

Bästa fågelsäsongen borta och får man inte kameran i första svängen då ryker nog en stor del av motorsportsäsongen också, och hela semesterperioden. Nåväl,då får man ju gott om tid på sig att lära sig kameran inför nästa sommar då. :-/
 
Hej

Under tiden kunde de ju lagt ut manualen, så man kunde studera den och lära sig en del funktioner. Då hade man haft en del vunnit (tidsmässigt) när väl kameran kommer.

Mvh

Omar
 
Det vore väldigt intressant att få se manualen, jag vill gärna kolla hur lika Mark II man kan få hanteringen av kameran.
 
Det finns en bra websida som beskriver kamerans funktioner i detalj (välj mellan flash-animation och vanlig HTML). Jag la in URLen dit tidigare i den här tråden, men sökfunktionen här är rätt usel så jag hittar den inte.

Jag tyckte att den sidan var nästan lika bra som en manual.
 
Någon mer än jag som kommer ihåg hur "tråkningarna" haglade, när Nikon inte hann med efterfrågan för D200?

Den gången levererades första exemplaren i Sverige cirka 1,5 månad efter releasen. För Mk3 har det nu gått 3 månader utan svensk leverans (and counting). Det tog sedan i runda slängar 5-6 månader innan man kunde köpa en D200 någorlunda utan problem "över disk" ute i landet. Hur länge tar det innan Mk3 finns "allmänt tillgänglig"?

Säger inte detta för att röra upp några känslor; det är bara en stilla observation i hur olika forumens uppträdande kan vara...
 
jorgene skrev:
Någon mer än jag som kommer ihåg hur "tråkningarna" haglade, när Nikon inte hann med efterfrågan för D200?

Den gången levererades första exemplaren i Sverige cirka 1,5 månad efter releasen. För Mk3 har det nu gått 3 månader utan svensk leverans (and counting). Det tog sedan i runda slängar 5-6 månader innan man kunde köpa en D200 någorlunda utan problem "över disk" ute i landet. Hur länge tar det innan Mk3 finns "allmänt tillgänglig"?

Säger inte detta för att röra upp några känslor; det är bara en stilla observation i hur olika forumens uppträdande kan vara...

Nikonisterna hade möjligen ett större uppdämmt behov av en ny kamera än Canonisterna har... men visst är det supertrist att Canon inte kan leverera när dom nu gått ut så tidigt med reklamen.
 
Anders Östberg skrev:
Hoppet är ju det sista som överger en heter det men nu börjar det se lite mörkare ut... :)

Bästa fågelsäsongen borta och får man inte kameran i första svängen då ryker nog en stor del av motorsportsäsongen också, och hela semesterperioden. Nåväl,då får man ju gott om tid på sig att lära sig kameran inför nästa sommar då. :-/

Glöm inte alla vackra höstfärger som stundar efter sommaren..
 
Jag gillar reklamen för kameran i nya Foto. Egenskapen som verkligen får grabbar som Felix Oppenheim att slå till. "Nu med starkare halsrem". Konstigt att ingen annan lyft denna mycket viktiga specifikation tidigare i reklamsammanhang. Nu saknas bara att avtrycket är gjort i titan.
 
Bussmicke skrev:
Imponerande! Vi är nu inne på sidan 70 i tråden och kameran har ännu inte kommit hit..

jag hörde idag att första leverenasen av kameror till Sverige blir 10 st fördelade på ett antal återförsäljare.
Stämmer detta så kan tråden säkert bli 90 sidor innan någon får fatt i kameran och kan testa vad den går för.

Mikael
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.