Anders Östberg
Guest
Jag tror i och för sig att nästa proffskamera Canon släpper kommer att var den genom tiderna mest vältestade innan den kommer ut.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
men bäst var nog ändå Artur Morris förklaring. han beskrev myckt nogrant vikten av att förfocusera manuellt innan man lät kamerans af ta över. Gjorde man det så var kamerans af mycket snabb. Man var så att säga tvungen att hjälpa kameran. enligt Artur så var Mark III precis så snabb i af som utlovat bara man förfokuserade. En teknik som mig veterligen inga andra modeller lutat sig mot i syfte att uppfylla utlovade specar.lastrand skrev:
Precis så känner jag också efter MkIII-debaclet (även om jag avbeställde mitt exemplar). Är lite sugen på ett andra hus och ser med intresse fram emot om Canon kommer att bjuda på en uppföljare till 5D:n. Men med tanke på hur pass illa Canon hanterat problemen med MkIII:an känner man sig ju minst sagt tveksam till att köpa en ny modell. Ska man i fortsättning få skjuta upp inköpet minst ett halvår för att invänta eventuella nätstormar? Och om man mot förmodan slår till direkt och kameran inte lever upp till vad som utlovats, ska man då kallt räkna med att Canon gör en "mkIII:a" igen: månader av tystnad, sedan en PDF som i princip skyller problemen på användaren och till sist ett erkännande typ "hrrmm, ojdå, den fungerar visst inte riktigt som den ska så nu bygger vi om den åt er och hoppas på att det i bästa fall gör en skillnad"?
Kunde Nikon ha fått en bättre present än så..?
elbe skrev:
Är det problem med AF eller är det orealistiska förväntningar?
elbe skrev:
Håller med dej helt och hållet Lennart! De finns gott om sanningar överallt här i världen som man får värdera själv och bilda sej en egen uppfattning om. Sånt e livet och på internet har även den blinda hönan lätt att hitta ett frö... Både på gott och ont kanske?..
/Leif
ChiPs skrev:
Hoppas jag inte talar illa om någons hjälte nu men jag tycker RG verkar rätt körd. Duktig fotograf måhända men det är inte det jag syftar till.
Dålig 1DIII e bättre än en 40D, var är dessa tester? Har han ens använt en sådan? Vad har han isf den till om han nu har flera 1D, 1Ds. 5D och D3?
Känns mer som en gissning än nåt annat.
Vidare dravlar han om komposition. Jag skulle inte kalla det att komponera (inte så avancerat ivf) att plåta löpare med mittfokuspunkten låst på bröstkorgen.
En annan konstig grej tycker jag är de här med att ett nedbländat 2,8-objektiv skulle funka bättre.
Naturligtvis hamnar mer inom acceptabel fokus men inte kan det väl fokusera bättre? Bländningen sker väl efter AF? RG påstår att att det inte har med det ökade skärpedjupet o göra.
nick_74 skrev:
Har du läst artikeln?
Han skriver att de använt 4st 40D hus sedan 2007.
min gissning angånde att man får bättre resultat vid seriebildtagning om man bländar ner är att kameran inte ändrar bländare så länge man håller nere avtryckaren.
Sedan så är AF på Mark III väldigt bra i vissa avseenden bäst i sin klass vilket också visas i tester.
ChiPs skrev:
Missa nog de där med 40D, lite lång artikel. Dåligt av mig, tur han inte kan svenska.
Men var är testerna? Eller är det en magkänsla?
Förstår ändå inte varför han använder dem när han tycker att 1D mk2 är världens bästa sportkamera, 2mpix extra?
Jag tycker de e jättebra att folk testar men man behöver ju inte svälja allt
http://www.usa.canon.com/dlc/CanonConnection/CanonConnection_Q3_2008_Web.pdf
Står lite om MkIII, hur dom gick tillväga för att få fram dom olika fixarna. Intressant läsning om inte annat.