Kom ihåg 2004!
Både Omar o jag har i denna tråd beskrivit hur svårt det var att få en 1D MkII 2004. Men det är helt sant att det var OS som ställde till det då.
Ackrediterade fotografer som skulle till OS proriterades av Canon, vare sig de bodde i Sverige eller USA (eller någon annanstans). Det var ingen "merit" att vara yrkesman om man inte skulle dit. Kön stod stilla! Som jag tidigare skrivit fick jag vänta nästan 6 månader.
Nu verkar det, trots att inget OS föreligger, som om väntetiden kommer att bli något liknande.
Det har redan gått 3 månader sedan presentationen, få ÅF vet annat än att endast ett mycket litet antal kameror kommer in under nästa månad. Kan inte se annat än pessimistiskt på det här. Sept-okt verkar logiskt om gemene man mer lättvindigt ska kunna köpa den över disk.
Ännu mer pessimistiskt: När 1DMkII väl levererades i större utsträckning dröjde det inte länge förrän 1DMkIIn fanns ute.
Superpessimistiskt: När de flesta kan få sin 1DMkIII avsiseras 1DMk4
Det här forumet kanske kommer säkert upp, som någon skrev, till 90 sidor med råge. Rätt festligt att en sådan lång tråd handlar om en kamera som egentligen inte finns fast den finns. Tror vi hamnar på typ 110 sidor.
Hoppas jag har fel!