Annons

Bred tråd om egna utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur går det Tony? Med installationen och anslutningen.
Då skall jag komma med en liten statusuppdatering, men låt mig kort nämna att jag var på IKEA idag och köpte mig ett skrivbord, så jag har hållit på hela dagen. Har även köpt en ny skärm, så det blir till att leva på instant noodle resten av året 😁.

Med det sagt, har jag konfigurerat skrivaren medelst trådlöst LAN istället för att använda mig av USB - kabel och det gjorde susen, inga som helst problem att installera drivrutiner och programvaror. Så, är allt frid och fröjd nu då ?

Inte alls, den skriver inte ut, trots att den är ansluten;

Skärmbild 2024-07-01 203049.png

Av någon outgrundlig anledning kopplare skrivaren upp sig på en port, men skriver ut från en annan, och jag fattar inte varför. Och innan någon påpekar det uppenbara, så finns det ingen USB port 3 !

Skärmbild 2024-07-01 201546.png
Skärmbild 2024-07-01 202954.png

Det blir till att kontakta Canon imorgon igen...
 
Senast ändrad:
Så här ser min färglaser som ligger på nätverket ut.

Ingen USB00x med andra ord. BRW[etc] är en beteckning på skrivaren så att den hittas även om den byter IP-nummer.

1719861965718.png

Om du går tillbaka i tråden och tittar på din egen skärmdump hade du USB002 redan där i fönstret med utskriftskön, men du har fått eller hade redan innan även USB003 också.
 
Så här ser min färglaser som ligger på nätverket ut.

Ingen USB00x med andra ord. BRW[etc] är en beteckning på skrivaren så att den hittas även om den byter IP-nummer.

Visa bilaga 175017

Om du går tillbaka i tråden och tittar på din egen skärmdump hade du USB002 redan där i fönstret med utskriftskön, men du har fått eller hade redan innan även USB003 också.
Alltså, jag gör inga aktiva val vad det gäller usb-port, det överlåter jag till datorn. Även om jag byter port, hjälper inte det.
 
Senast ändrad:
Vet inte vad Gigabit Ethernet är för något, men den trådlösa uppkopplingen tycks fungera friktionsfritt, som redan redogjorts för.

Nu kvarstår bara det ursprungliga problemet 😁.
Om du kopplar upp dator och skrivare med nätverkssladd till din router så kommer du få stabilare och snabbare uppkoppling om du har gångavstånd till din 10 närmaste grannar.
 
ANNONS