Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bred tråd om egna utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)
Då är det väl skrivaren kvar. Har du en laptop att koppla den till?
Det har jag, men jag har inga drivrutiner o dyl. på den, då jag inte använder laptopen till att redigera bilder (annat än i nödfall). Lite meckigt att hålla på och installera programvaror och sådant, bara för att avinstallera det igen. Men, om det är det som krävs...
 
Du har förmodligen program på laptopen som du kan skriva ut med. För att se om skrivaren fungerar behöver du ju inte skriva ut en bild.

Drivrutiner installeras väl automagiskt när man ansluter en ny enhet?
 
Du menar att vi skulle ha börjat med standard supportfrågorna. Sitter strömsladden i, är skrivaren på? :)
Riktigt så jävligt var det inte, men inte långt ifrån. Val av skrivare. Av någon anledning hade jag två skrivare installerade; Pro 1000 och Pro 1000 XPS. Jag hade valt den senare före den förra 🙈.

Jaja, slutet gott, allting gott. Men fy f**n vad jag har fått hålla på och greja med detta 😵‍💫.
 
Jaja, slutet gott, allting gott. Men fy f**n vad jag har fått hålla på och greja med detta 😵‍💫.
Men det känns rätt skönt när problemet är löst, eller hur? Även om man själv är orsaken så blir livet helt plötligt bättre när det fungerar. Jag har ikväll själv ställt till med ett problem pga ren klantighet och hade rätt svårt att lösa det, men till sist fungerade det och jag kände att en liten whisky var på sin plats. :cool:
 
Kolla ordentligt så att du kan skriva ut med PRO XPS som krävs för 16 bit. Annars blir det bara i 8 bit.
Windows och Canons programvara kan tyvärr krocka och då blir det pannkaka.
I min antika PRO 10S gick det att få ut 16 bit genom utskrift i Photoshop men inte i Canons insticksprogram av någon skum anledning. Canons support hade ingen lösning på problemet.
 
Går det inte via LR?
Vill inte skriva ut via Lr. Jag vill använda mig av PPL för utskrift.
Kolla upp att PRO XPS verkligen är
Och hur gör jag det !? Jag har varit inne och grävt i menyerna på datorn, och där finns det något som heter XPS i kombination med Canon.
installerad eller uppdatera via supportens download.
Mig veterligen har jag gjort allt rätt, har laddat ner och installerat det mesta (men inte allt), från Canons hemsida. Vet inte vad jag kan göra mer...
 
Vill inte skriva ut via Lr. Jag vill använda mig av PPL för utskrift.

Och hur gör jag det !? Jag har varit inne och grävt i menyerna på datorn, och där finns det något som heter XPS i kombination med Canon.

Mig veterligen har jag gjort allt rätt, har laddat ner och installerat det mesta (men inte allt), från Canons hemsida. Vet inte vad jag kan göra mer...
Om du har senaste drivrutinerna från januari 2024 så bör du ringa Canons support om hjälp.
 
Om du har senaste drivrutinerna från januari 2024 så bör du ringa Canons support om hjälp.
Alltså, jag tror ta mig f**n att jag blir galen (på mig själv). Fick en länk med drivrutin till XPS av Canon support och installerade den. Skrev ut en testsida och allt var frid och fröjd.

Nu hade jag flera skrivare med (nästan) samma namn under inställningar i Windows, och eftersom jag gillar ordning och reda och inte vill ha det så, så tog jag bort det som jag inte behöver. Tror ni F**n inte att det slutar att fungera då (igen !), och jag är tillbaka på ruta ett !!

Har avinstallerat och ominstallerat, men nu går det inte att installera programvaran som jag hämtar från Canons hemsida !

Det går att ladda ner den, men inte att installera den, utan jag får detta f*rbannades meddelande om att "kontrollera att skrivaren är ansluten, och påslagen".

Alltså, hur ända in i aftonsången kan det vara så s*t*ns krångligt att installera en programvara och drivrutin till en skrivare !?

Dessutom fungerade det tidigare fullständigt smärtfritt, det enda jag (egentligen) har gjort, är att avlägsna HDMI-labeln, av förekommen anledning.

Fy s*t*n vad trött jag blir på det här 😡.
 
Jag har valt att inte äga en skrivare och i stället skicka de få bilder jag vill ha utskrivna till min lokala fotobutik. Det blir både billigare och bättre, och jag slipper slåss med skrivarproblem :)
 
  • Gilla
Reaktioner: PMD
Jag har valt att inte äga en skrivare och i stället skicka de få bilder jag vill ha utskrivna till min lokala fotobutik. Det blir både billigare och bättre, och jag slipper slåss med skrivarproblem :)
Så kan man väljs att göra, men för mig handlar det inte bara om att det är billigare (och jag är inte så säker på att det blir så mycket bättre, jag är ganska nöjd med vad jag har presterat hittills), utan också om tillfredsställelsen av att veta att man gjort allt själv, från ax till limpa.
 
ANNONS