Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bröllopsfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

fredric

Aktiv medlem
Hej!

Jag och min blivande fru ska gå till prästen snart och vi vill ha tag på en fotograf som kan dokumentera vår dag på ett sätt som inte bara innebär de där vanliga, tråkiga bilderna med en spräcklig rullgardin i bakgrunden.

Är det någon som vet en bra fotograf som kan passa för ett sånt uppdrag och vad kostar det?

I Stockholm...

Jag har tyvärr ingen att rekommendera men jag prismässigt får du räkna med ca 5000:- för en yrkesfotograf.
Då förevigar han ceremonin och även lite "party" bilder efteråt.
Levererar sedan ett album + en stor förstoring.

ALLT!

Erik Schalin skrev:
Exakt vad var det som var dyrt Glock?

Jag skulle inte betala de priserna och få den typen av bilder. Tycker inte kvaliteten matchar priserna, tyvärr.

Sen att ta nästan 30kr milen är lite i överkant. Vi snackar ju tur OCH retur.

Skönt att man har vänner som fotar så vi har fotografer (OBS! Plural) till vårt bröllop nästa sommar, GRATIS! :)))

//Joseph

Kvalitén är jag inte villig att diskutera (det går ju välja en annan fotograf).

Priset för att jobba en lördag verkar inte orimligt.

30 kr milen verkar billigt. Min 945'a kostar 32-34 kr/mil i drift utan värdeminskning.

Kommer dina vänner at betala kläder, blommor, smink, håruppsättning (har säkert glömt ngt) om filmrullarna slarvas bort av posten?

/Erik

Som bröllopsfotograf jobbar man nästan uteslutande under veckoslut. Då tycker jag inte man kan relatera det priset med någon som bara jobbar under vardagar.

Är det verkligen försvarbart att ta betalt för värdeminskningen på en bil när man jobbar som fotograf? Varför får då anställda fotografer bara milersättning på runt 15kr???

Fotar man digitalt så behöver man inte skicka rullar på posten, inte heller om man använder sig av ett lokalt labb för dia. ;)
Använder man dessutom fler än en fotograf så är risken för fallerade bilder minimal. Vi vet redan vad vi vill ha för bilder och kan dessutom regissera våra fotografer för att få det vi vill ha, inte vad fotografen tycker passar. ;)

//Joseph

Tycker du att personal inom sjukvården bör få högre lön vid helgarbete? (Du behöver absolut inte svara eftersom du redan har visat din ståndpunkt)

NÄ UTAN värdeminskning Joseph, värdeminskningen är alltså inte inräknad i driftpengarna. 15kr, vilken idiot skulle gå med på att betala sina egna arbetsresor?

Har hårddiskar och minneskort helt plötsligt slutat upp med att haverera?

Jag säger varken att era bilder kommer att bli bra eller dåliga. Det jag framhäver är att en riktig bröllopsfotograf ska vara försäkrad för den kostnad som uppstår om bilderna måste tas om.

Känsligt ämne det här, tydligen!

Erik, är du bröllopsfotograf???

Jag tycker bara att det är dyrt, inget konstigt med det. Det får jag väl ändå tycka, i paritet till kvalitet?!

Nej

Ja jag håller med om att det kostar mycket pengar. Men det är dyrt.

Själv använde jag medelvägen.

Vi plåtade först i studio sedan utomhus på förvalda platser sedan åkte vi till kyrkan.

Vi bad ett par st. att fota i kyrkan.

Till Festen lade vi ut en engg-kamera med blixt/bord och lät gästerna ta så mycket de ville. Det blev riktigt spännande att få se de bilderna.

/Önskar er lycka till

Trevlig helg

Tack för svaren! (även om det gled iväg på ett sidospår där ett tag) ;-) Jag tycker nog att det lät "fett" dyrt med det exemplet som ni diskuterat. Men som sagt - man MÅSTE ju inte ta den dyraste...

Priserna är helt normala måste jag understryka. Sen vad folk väljer att utnyttja för kompisar är upp till var och en, det är ju klart man gör det när allt runt en vigsel kostar.

Jag tycker att kvaliten på bilderna är bra på länken i detta inlägg. Vad är det som inte är bra, utveckla er gärna? Dessutom är väll priset inte speciellt högt? ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar