Annons

Bröllopsfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag syftade mest på kvaliteten. Sen har de bara ett prisexempel. Åtta bilder i 12x12cm för 2000kr.
Seriösa bröllopsfotografer annonserar inte med priser.

bilderna var inget vidare kul, det håller jag med om. Men varför är det oseriöst att visa priserna? Vad jobbigt det skulle vara om man skulle behöva fråga vad allt kostar i en affär...

Det är Annette, på Porträttstudion, själv som har sagt det, det var meningen att det skulle vara ett citat. :-/

haha... Ok- då fattar jag. Det är kanske upp til var och en att lägga ut pris eller inte men jag tror man förlorar kunder på att inte göra det.

Vad sägs om att folk som bor i stlh med omnejd dyker upp å plåtar en rulle var och bjuder det blivande paret på detta ?

Det vore intresant men samtidigt så vore det fel...
Folk lever på fotografering, därför hade det varit fel men det skulle vairt ett spännande projekt

Undrar bara om fotografen verkligen är ansvarig för att ta om bilderna vid ett misslyckande? Har aldrig hört talas om att det hänt, jag har heller aldrig sett en rad om det hos BLF eller SFF.

Mvh
Maverick

Re: Kolla in denna länk!

Glock skrev:
http://www.portrattstudion.se/

Man får vad man betalar för! ;)

Porträttstudion är verkligen duktiga. Jag ser varje vecka en massa bröllopsbilder i vår lokaltidning o de bilder som Porträttstudion tagit sticker ofta ut och är bättre än de övriga. Att sedan vår lokaltidning lyckas smeta till i trycket så bruden kan se tandlös ut o en del annat e ju inte deras fel *s*

*skrattar* Ja, men vad kan räkna av en tidning som VLT idag. Jag jobbar inte längre där, så jag kan inte ansvar för deras undermåliga tryck. ;)

Skämt åsido, Annette och Malinka är verkligen jätteduktiga fotografer. Så fyndigt och samtidigt så enkelt. Superbt!

Gör som vi gjorde annars. Alla som fotade på bröloppet fick vi välja bilder av, de flesta blev faktiskt i kvalitet med en riktig fotograf....

Vi valde ut bilder från ca 10 systemkameror, och gjorde kopior.... Klart mycket billigare...

Priser?

Jag fotograferade ett bröllop den 23/8.
Det var en totaldokumentation med allt från frissan till brunch dagen efter.
16 rullar Provia F och 6 rullar Tri-X, allt i 120-format.
Jag körde 98 mil (ToR).
B/W framkallning gjorde jag själv, resten lämnades bort.
Skulle jag tagit betalt efter min ordinarie helgersättning (som jag får på mitt arbete) skulle jag ha 640:-/timme + sociala avgifter.
Nä, jag tog inget betalt, det var min bröllopspresent till brudparet.
Jodå, det blev mycket bra.
Men 5000:- kan jag inte tycka är dyrt.
Us

Maverick skrev:
Undrar bara om fotografen verkligen är ansvarig för att ta om bilderna vid ett misslyckande? Har aldrig hört talas om att det hänt, jag har heller aldrig sett en rad om det hos BLF eller SFF.

Mvh
Maverick

jo faktiskt.. han ansvarar för det.
hörde om någon som gjorde bort sig helt, och han fick så för allt igen, blommor, bukett, hyrgrejer, osv osv osv.

Proboarder skrev:
jo faktiskt.. han ansvarar för det.
hörde om någon som gjorde bort sig helt, och han fick så för allt igen, blommor, bukett, hyrgrejer, osv osv osv.

Jo, den där någon har man ju hört talas om. Men aldrig träffat i verkligheten. Man kanske skulle slänga iväg ett mail till BLF eller så. ;)

Mvh
Maverick

Re: ALLT!

Glock skrev:
Jag skulle inte betala de priserna och få den typen av bilder. Tycker inte kvaliteten matchar priserna, tyvärr.

Sen att ta nästan 30kr milen är lite i överkant. Vi snackar ju tur OCH retur.

Skönt att man har vänner som fotar så vi har fotografer (OBS! Plural) till vårt bröllop nästa sommar, GRATIS! :)))

//Joseph

30:- milen är billigt om fotografen åker bil. Det täcker precis kostnaderna för en biltransport per körd mil. Företagen debiterar mellan 30 och 35:- plus moms per körd mil plus parkering, etc. En bil kostar pengar. Räknade lite på min egen bil och kom fram till attd en kostar 10-15:- i kapital per mil och 8:- bensin, 3:- service, skatt, försäkring och andra slitdelar som tex torkarblad, däck och spolarvätskor tillkommer med 5:-.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar