Bengf
Aktiv medlem
12 bps fungerar vid vissa situationer vilket gör att det är svårt att beslå Sony med lögn, men gemene man förleds till att tro att det gäller i alla lägen. Liknande marknadsföring förekommer inom en massa områden dessvärre. Men ssv så gäller det inte inom kameravärlden bara Sonys A-mountkameror utan alla märken. Men förvisso kan 12 bps av många ses som en förledande gimmick.
Ang sensorer tror jag man nog måste erkänna att det skett ganska stora genombrott de senaste åren.
Och här har Sony spelat en av de största rollerna vilket företaget bör ha cred för. Det har ju gynnat såväl A- som E-mount samt andra märken som använder Sonys sensorer.
//Lennart
Jag syftade mest på första A77 då väntan var lång på ersättaren till A700. Sony skrev att man skulle få tidigare ägare att verkligen häpna av vad den nya modellen kunde prestera, nu var detta under en period när mer än en person undrade vad Sony ville med sina kameror, nu fick jag ett bra exemplar av gamla A77 och upplevde den aldrig som så många testare tydligen gjorde, jag förstod aldrig varför erfarna fotografer ofta snurrade så vilt på hjulen när dom tex ändrade bländare, hade aldrig några problem med min kamera.
För övrigt så håller jag med dig helt och fullt, toktabbarna är borta sedan några år, lite synd för flera tillverkare än bara Sony är väl den stora dominansen av telefonernas stora kunnande ( fickvänlig dator med inbyggd kamera och filmkamera )
//Bengt.