Annons

Bloggsidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingriddim

Medlem
Här kan du diskutera startsidan för bloggarna. Fungerar statistiken? Vill du se mer/mindre/annan statistik? Eller önskar du ett annat utseende på startsidan. Vi tar gärna emot dina synpunkter.

Här kan du också diskutera hur bloggarna fungerar rent allmänt.

Länk till relaterad nyhet på FS.
http://www.fotosidan.se/cldoc/18997.htm

Jag har några önskemål ang. bloggen som jag skrivit tidigare här

1. Jag skulle gilla om man hade möjlighet att sätta underrubriker för olika kategorier under etiketter. Ordet etikett skulle då med fördel kunna bytas mot ex. "Tidigare inlägg" eller något också.

2. Jag önskar en plats i kanten (gärna så långt ner som möjligt under etiketter) där det skulle vara möjligt att lägga in ikoner till bloggtoppar och sånt. Tycker att det är apfult att placera såna där uppe vid bloggnamnet, och i inläggen är det inte heller snyggt, så något stiligare alternativ vore topp.

-----------------------------------------------
Tycker fö att det är en klar förbättring mot tidigare, det sätt som bloggarna nu presenteras på när man går in på fliken "Bloggar." Topp!

Ett förslag till har jag dock om att sålla de som endast har ett inlägg som hänvisar till annan plats. De bloggarna tillför kanske inte så mycket på fotosidan utan tar väl snarare onödigt utrymme där? Kanske en möjlighet att lägga till bloggar under länkar skulle vara något i stället?

För många kommentarer

I fältet där det står hur många kommentarer ett inlägg har fått räknas även svarskommentarerna. Alltså om jag har fått 3 kommentarer och besvarat alla 3 så står det att inlägget har fått 6 kommentarer. Skall det vara så eller är det en bugg?

Re: För många kommentarer

cecber skrev:
I fältet där det står hur många kommentarer ett inlägg har fått räknas även svarskommentarerna. Alltså om jag har fått 3 kommentarer och besvarat alla 3 så står det att inlägget har fått 6 kommentarer. Skall det vara så eller är det en bugg?

Det är något som kommer justeras så snart vi hinner. Men det kan ta några veckor eftersom det är lite semesterveckor här närmast.

Re: Re: För många kommentarer

elmfeldt skrev:
Det är något som kommer justeras så snart vi hinner.
Jag skruvade till det nu. Nu räknas egna kommentarer inte i rankningen och syns inte i siffran.

När jag försöker öppna en blogg från högerspalten hamnar jag på min egen profilsida.

thomas

Det är fixat nu. (Fast du kommer fortfarande inte till bloggen om du klickar på bilden, utan till bloggaren.)

Länkarna som bilderna genererar är inte så fina texten som syns på bloggsidan. Kanske det går att ändra till bågot annat än hela länken? Ex. ordet Bild som länktext eller annat som tar mindre yta?

Ex.

Bilagor

• dump.jpg
    dump.jpg
    20.7 KB · Visningar: 106
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar