hstdeos
Medlem
Halloj!
Ny här på sidan !
Tänkte dela med mig av lite erfarenheter...
Letar efter en vettig kamera , typ 40/50D 17-85
Lånat en 20D med denna glug , och tyckte den var helt ok som första systemkamera.
Nu hittade jag en beg på blocket för ett par månader sen ..
Mailade annonsören , fick svar , kollade upp alla uppgifter jag kunde , mailade killen och fick sista siffrorna i personnumret .
Behövde kameran till en semester veckan efter , så den skulle skickas direkt på posten.
Dum som jag var satte jag in pengar för frakt och kamera på ett swedbank konto .
Mailade och ringde veckan efter innan jag åkte , ingen kamera.
kollade med fogden , inget på detta personnumret...
Efter semestern , mailade och ringde , inget svar...
Mailade blocket , fick ett ärendenummer där.
Polisanmälde bedrägeriet , ringde banken , men pga någon "Banksekretess" lämnade de inte ut uppgifter kring vem som hade kontot , inte ens om det stämde med namnet jag hade !!??
Tänkte driva detta parallellt med polisen , civilrättsligt med , men då måste jag ju veta vem som har kontonumret..
Återkommer med mer info framöver!
Mvh Emil Halmstad
Ny här på sidan !
Tänkte dela med mig av lite erfarenheter...
Letar efter en vettig kamera , typ 40/50D 17-85
Lånat en 20D med denna glug , och tyckte den var helt ok som första systemkamera.
Nu hittade jag en beg på blocket för ett par månader sen ..
Mailade annonsören , fick svar , kollade upp alla uppgifter jag kunde , mailade killen och fick sista siffrorna i personnumret .
Behövde kameran till en semester veckan efter , så den skulle skickas direkt på posten.
Dum som jag var satte jag in pengar för frakt och kamera på ett swedbank konto .
Mailade och ringde veckan efter innan jag åkte , ingen kamera.
kollade med fogden , inget på detta personnumret...
Efter semestern , mailade och ringde , inget svar...
Mailade blocket , fick ett ärendenummer där.
Polisanmälde bedrägeriet , ringde banken , men pga någon "Banksekretess" lämnade de inte ut uppgifter kring vem som hade kontot , inte ens om det stämde med namnet jag hade !!??
Tänkte driva detta parallellt med polisen , civilrättsligt med , men då måste jag ju veta vem som har kontonumret..
Återkommer med mer info framöver!
Mvh Emil Halmstad