mikaelzanderssonz
Avslutat medlemskap
Jag undrade om du hade råkat ut för det du skrev som exempel: att man inte hade fått en vara som man hade betalt för, och att PayPal hade återbetalat pengarna. Det har tydligen hänt, enligt ovan.
Hur bevisar man för PayPal att man har blivit lurad?
Har PayPal striktare eller lösare rutiner för sånt här än vad kreditkortsbolagen har?
Om du t.e.x köper en iPhone av mig för 5000:- SEK och du betalar med "För en vara eller tjänst" så kommer pengarna vara reseverade tills du har fått produkten (en dag efter leverans) om mitt konto är helt nytt, är mitt konto äldre så sker det inte, men ett äldre konto är ju ett bevis att säljaren är seriös då den skött tidigare affärer, för om man skulle missköta sig på PayPal får man ju kontot nedstängt.
Okej... så t.e.x du skickar 5000:- till mig och då måste säljaren fylla i från vilket bolag + "kolli-nr" sen så kan man spåra hela fösändelsen på PayPal.
Så både PayPal och köpare/säljare kan ju faktiskt se vart paketet är, om det ens är inlämnat.
Så det är säljaren som först ska bevisa att en produkt är skickad, om han inte kan göra det, blir de inga stålar.
Sen rek jag att man t.ex. filmar när man öppnar paketet hemma så man får vad man betalat för.
Sen såklart finns det dessvärre idioter som även luras på PayPal.. det gör de tyvärr överallt. Men som jag skrivit ovan, så är det när folk betalar med "Till vänner & familj" sådant inträffar. Jag skulle vilja säga att det mer eller mindre inte går att luras idag 2023 på PayPal om man använder just "För en vara eller tjänst" dom har byggt tjänsten så bra.
Sen är ingenting perfekt och alla tycker och gillar olika, men jag har i alla fall inte haft problem på flera år och är extremt nöjd.
Låter som jag försöker göra reklam här nu för PayPal
Men så är inte fallet, jag tjänar ingenting på att berätta det, men tycker det är så irriterande med pundare som lurar hederligt folk på internet. och det här är ett alternativ att få bort detta!
Trevlig nationaldag på er alla!