Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilsportförbundet vill att fotografer ger bort bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
En handfull fotografer som ska betala för att få fota kan knappast rädda ekonomin. Däremot kanske ökat intresse kring arrangemangen pga bättre publicitet kan dra mer folk, det måste ju vara den rätta vägen att gå. Många arrangörer på lägre nivå annonserar ju inte ens i förväg utan man kan möjligen läsa en blänkare i efterhand (utan bilder vanligen) att det varit ett evenemang. Hur i hela friden ska man dra publik då när ingen vet att det är något på gång? Fixa en fräck annons och kanske några affisher på stan med bästa bilderna från förra årets evemenang så kanske publiken kommer, och blir dom är tillräckligt många kanske man kan hålla rimliga biljettpriser också och tjäna pengar på varmkorv och annat istället.

Låt mig gissa att du inte äter särskilt mycket varmkorv och "annat". Det slog mig mest om hur vi gärna vill se rimligare priser på det vi själva konsumerar och att det ska dras in pengar på "annat" istället.

Delar dock uppfattningen att det inte lär inbringa några jättesummor i sammanhanget. Fast om man har en fastslagen strategi för hur man ska använda alla gratisbilder de kräver så kan det ju trots allt vara en hel del besparingar.

/Maverick
 
Kanske fotograferna inte handlar så mycket, men dom är inte så många. Jag menade publiken, på dom tävlingar jag går på så verkar det säljas mycket varmkorv och glass, i alla fall så är köerna till kiosken alltid långa. :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.