Agogo skrev:
Ursäkta om jag avbryter..
Diskussionen är uppe i samma varv som för två år sedan.
Tyvärr så är det svårt svårt svårt att lösa det problem vi diskutterar.
-Det finns ingen som vet allt eller vet bäst hela tiden och därför kan inte några "domare" utses för sidan. Det är också en ekonomisk fråga.
-Att bara ha betalande användare förstör själva tanken. Om jag tar "Åsa 16 år" igen som exempel så kanske hennes veckopeng eller liknande inte riktigt räcker till ett medlemsskap, speciellt inte om hon redan lever i en "lägre klass" rent samhällsmässigt. Dessutom skulle det skrämma bort många som verkligen är intresserade av att både ge och få riktigt med kritik - etx jag själv.
De bilder som "många" vill ha bort kommer aldrig att försvinna. Det är en praktisk omöjlighet.
Därför måste man försöka göra så att de som vill slippa se dessa kan göra detta. Att rensa bort dem är som sagt omöjligt - så varför anstränga sig?
Jag är medveten om att "många" "dåliga" bilder kommer att söka sig in bland pooler som tex "Natur". Det kommer att komma in massor med svampar där - och jag vet att vissa/många naturfotografer inte uppskattar sådana.
Men det kommer att bli lättare att slippa dem.
Hej-vi-är-fulla-Bilderna kommer även de att komma in i poolen "Dokumentärt"(ex) men troligtvis inte i samma mängd som de gör nu.
Min synvinkel:
Jag vill helst slippa djurbilder, porträtt och naturbilder. Inte familjealbumbilderna. De är kanske inte så roliga att få upp när man sitter och bläddrar bland nyinkomna, men i mängdjämförelse med naturbilderna så är de i minoritet.
Ang. "egna pooler":
Ett av det värsta jag vet på andra "vanliga" communitys är alla grupper som ingen är med i och som det finns 1231837 dubbletter av. De har sällan någon funktion mer än att på något sätt illustrera ens intressen. Det är som användare väldigt invecklat att hitta någon ordning eller något syfte med dessa "grupper" då ovanstående inträffar - därav är de meningslösa. Så för att ha något syfte med dessa "pooler" så kan man inte släppa dem fria att startas av alla, när, om vad, varför och hur som helst.
Det måste FS-ledarna bestämma/ha koll på och därför kan de inte vara allt för många.
Antal och regler bestämmer självklart de efter deras arbetsinsattsförmåga.
ps. och snälla, över- eller misstolka inte det jag skriver. Jag använder överdrifter och generaliserar för att göra mig förståd - inte för att jag tror att jag kan allt.