Hej på er!
Jag fotar en del och är helt självlärd. I höstas köpte jag min hemmastudio vilket känns himla kul. En vän har hjälpt mig att göra en hemsida och bokningar trillar in.
Jag har varit skeptiskt till att ta betalt och att kalla mig fotograf som jag faktiskt gör på hemsidan. Jag är ny och har massor att lära. Men jag har inte möjlighet att lägga ner all tid och energi som jag gör på det gratis till människor jag inte känner.
Jag är väldigt kluven som ni förstår. Jag vet att sånna som jag retar gallfeber på "riktiga" fotografer.
Dock så ser ju inte "svenssons" sånt som ni och jag ser (fel ljussättning osvosvosv) och kunderna ser ju på min hemsida på vilken nivå jag ligger när dom bokar mig. Dom vet vad dom får.
Nu vill jag har kritik, idéer och allmänna kommentarer till detta. Vad tycker ni, borde jag vänta med firma eller håller jag en nivå som gör att det är ok för mig att ta betalt?
Jag är ödmjuk och jordnära, jag tror inte att jag är bättre än vad jag är.
Men samtidigt känner jag att jag måste börja någonstans och kommer utvecklas hela tiden. Ingen är ju proffs från början.
Kom gärna med tips på bilderna också, vad som kan göras bättre, om nåt över lag är fel på alla bilder osv.
Jag söker alltså brutal ärlighet, men gärna med glimten i ögat.
www.dittogonblick.se