hansen2
Aktiv medlem
emtre skrev:
Ang. Johans förslag om en att begränsa möjligheten att ge kommentarer så har jag svårt att inte se det som ett straff. Redan idag begränsas ju medlemmars tillgång till sidan som konsekvens/straff när bryter mot regler och varför skulle den här avstängningen/begränsningen upplevas annorlunda.
Jag tror nog att det upplevs som ett straff. Men om vi jämför det med LVM och LVU (Lagen om vård av unga, Lagen om vård av missbrukare) går det att se det på ett annat sätt.
Jämförelsen kan tyckas drastisk men är faktiskt inte så dum. Den/de som initierade kommentarsterrorn för ca ett år sedan ville nog bara väl - göra något drastiskt åt kommentarstorkan. Men när de många givna kommentarerna gav en sådan rik "belöning" i form av returkommentarer urartade det och blev en form av missbruk. De som anammade samma beteende senare gjorde det förmodligen för att de såg att det var ett effektivt sätt att dra in returkommentarer.
Många givna och erhållna kommentarer verkar ha fått tyngd och status?
Jag tror att de som upplever de här kommentarerna/kommentatorerna som ett stort problem får nöja sig med att anmäla dem till FS-redaktionen och låta dem göra bedömningen om det här är nåt som stör/förstör för fotosidan till den grad att det är värt att vidta åtgärder.
Jag har rapporterat oskicket men undrar om det hjälper? Jag tycker det verkar som att redaktionen upplever det här som en synnerligen het potatis och obehaglig att ta tag i.
/Johan