janc
Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Du får helt enkelt leta vidare. Klausulen om "personangrepp" hindrar mer detaljerad information.
Jag bad dig inte om namn men drar slutsatsen att det kräver en viss arbetsinsats för att "drabbas" av detta. Kanske mer så att man får leta upp "problemet" än att det slår ner som av en blixt från klar himmel...
För övrigt håller jag med om att det är bra med konstruktiva och uttömmande kommentarer. Inser dock inte hur detta, uppenbarligen svårfångade, "fiskande" kan göra till eller från vad gäller det. Den som kan och vill ge mer uttömmande kommentarer hindras knappast från att göra detta men den som känner sig tveksam om den egna förmågan till konstruktiva råd kommer defenitivt hindras från att försöka inför tanken på att drabbas av någon sorts påföljd p.g.a. att det egna försöket inte skulle hålla måttet.
Problemet är som andra påpekat att det är för lite kommentarer över huvud taget. Den dag vi var och en drunknar i "triviala" kommentarer kan jag förstå att mängden sådana kan vara ett problem. Just nu tror jag samtliga era förslag skulle vara ett sätt att minska antalet kommentarer - men inte höja kvalitén utan bara öka tystnaden.
Men jag kan givetvis ha helt fel...