Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildkritik.

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Härligt, äntligen kan vi få en debatt om det här! :)

Återkommer under dagen ...

Under tiden kan vi ta oss en funderare på om det ökade antalet snabbkommentarer och returkommenterandet gagnar fotografin eller de sociala mönstren?

/Johan
 
Re: Påspädning av pateti

aliosha skrev:
Med sarkasm och arrogans bidras endast en ökad mängd av pateti i motsats till intentionen. Kontexten går från klarhet till klarhet om vad det hela handlar om.


Sarkasm & arrogans!!!???

Men om Du lägger fokus på just Intentionen Aliosha... ja då hittar Du ganska så lätt Kontexten...
Det har aldrig varit min intention att peka ut En (1 st) individ... utan som Jag skrev i ett tidigare inlägg... 'Fenomen kräver flera deltagare'
Sedan vill också markera att detta 'bara' är en teori som drivs Aliosha... en teori som är mycker svår att leda i bevisning... å det är faktiskt dessutom ganska ointressant!!!

Å så slutligen så måste Jag bara kommentera det här med att Eva känner sig utpekad å kränkt... (som Du skriver)
Jag fick en påhälsning i min Gästbok där en konkret fråga ställdes... Jag svarade då med ett sakligt å i mitt tycke civiliserat mail...
Å vad som skrevs där är Bara en sak mellan Eva å mej... sedan kan ju Jag iofs tycka att det skulle vara givande med lite feedback... men obs! inget som krävs...

Kontenta: Har aldrig varit Min intention att peka ut en (1) person... läs Fenomen = flera individer osv...
Detta är En (1 st) teori... å den kan man om man så vill driva in absurdum... men det får inte bli ett orangeri av konspirationsteorier som följd på detta... för då sjunker debatten till en mycket låg nivå...

Mvh...
 
Vilken urtrist tråd det här blev. Jag brukar inte tycka att forumvärdarna ska ingripa i första taget men den här tråden borde tas bort omedelbums. Diskusioner om enskilda personers sätt att kritsera och nu också ett massivt påhopp på den som startade det hela gynnar ingen. Det känns som lynchstämning...
 
dunberg skrev:
Vilken urtrist tråd det här blev. Jag brukar inte tycka att forumvärdarna ska ingripa i första taget men den här tråden borde tas bort omedelbums. Diskusioner om enskilda personers sätt att kritsera och nu också ett massivt påhopp på den som startade det hela gynnar ingen. Det känns som lynchstämning...

Nej, absolut inte - debatten är jättenödvändig - stäng inte tråden!

Återkommer ...

/Johan
 
dunberg skrev:
Vilken urtrist tråd det här blev. Jag brukar inte tycka att forumvärdarna ska ingripa i första taget men den här tråden borde tas bort omedelbums. Diskusioner om enskilda personers sätt att kritsera och nu också ett massivt påhopp på den som startade det hela gynnar ingen. Det känns som lynchstämning...

Läs hela tråden Johnnie... bara ett litet råd i all välmening...

Merparten av alla inlägg är nyanserade å sakliga Jag lovar... sedan behöver man ju inte hålla med i allt... men det är ju en helt annan sak!!!
 
Re: Re: Påspädning av pateti

Gunnlaug skrev:
Sarkasm & arrogans!!!???
Nämen se! Ännu en skenhelig!
Ta bort 3 frågetecken och det hela står klarare för dig förhoppningsvis. Resten av ditt beklämmande inlägg inte är värt att lägga ner tid på...

[/B][/QUOTE]
 
Jag har läst hela tråden (och skrivit något inlägg själv). Jag håller med om att debatten om bildkritik är nödvändig men det var längesedan den här tråden handlade om det. Nu handlar tråden om huruvida en enskild individs sätt att kritisera är bra eller dåligt samt om en annans individs moral. Dessutom förs den debatten som någon sa väldigt högljutt. Jag tvivlar på att det kommer något gott ur den här tråden. Därav mitt förslag att stänga den.

mvh

Johnnie
 
Gunnlaug skrev:
Läs hela tråden Johnnie... bara ett litet råd i all välmening...

Merparten av alla inlägg är nyanserade å sakliga Jag lovar... sedan behöver man ju inte hålla med i allt... men det är ju en helt annan sak!!!

En person är utpekad, först med insinuationer och sedan direkt. Det du kallar debatt är en stinkande soppa av kränkningar så jag håller med Johnnie, tråden bör stängas och åtgärder vidtagas.
 
Nu när tråden börjar balansera på osaklighetens gräns är det superviktigt att hålla sakligheten uppe.

Tänk väldigt noga igenom vad ni skriver och hur det kan tolkas av andra. Har ni inte tid och lust till det, håll då tyst.

Annars stängs tråden, och tröskeln till det är inte särskilt hög. Det rinner in rapporter i strid ström.

Och svara naturligtvis inte på detta inlägg. Skriv i ämnet, inte om personer.
 
Okej... såg inte att att svar på forumvärdens inlägg undanbads men kan jag få en förklaring till varför den raderades?
Jag accepterar inga orättvisor och kränkningar, det var därför jag hamnade i denna avskyvärda tråd igår kväll. Det finns ingen som helst mening i att hålla den uppe längre så jag går på Jonnies förslag och forumvärdens hot, stäng den!
 
Jag tog bort inlägget för att det inte hade något med trådämnet att göra. Nu har jag i alla fall stängt tråden. Det var ju uppenbarligen omöjligt att återgå till ämnet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.