Artificiell
Aktiv medlem
Nej.evalisen skrev:
Ulf, har du fått några bra idéer hur man ska göra för att få fler kommentarer till bilderna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej.evalisen skrev:
Ulf, har du fått några bra idéer hur man ska göra för att få fler kommentarer till bilderna?
evalisen skrev:
Trist!
Kanske dags att ta upp diskussionen igen.. och se hur vi kommer vidare?
Gunnlaug skrev:
Alea iacta est...
Vilka de 200 är som inte sagt något vet vi ju inte, men själv bläddrar jag ofta då jag är upptagen med annat också (t.ex när jag pratar i telefon.) Då tittar jag bara utan att kommentera, men ibland om det är en ovanligt intressant bild så bokmärker jag den ifall att jag hittar tid senare tillfälle.. Jag kan alltså vara en av de 200 såna här gånger.Artificiell skrev:
Bilden är visad närmare 200 gånger men har endast fått 2 (!) kommentarer. Vad har hänt? Har medlemmarna fått skrivkramp eller handlar det om onödig försiktighet?
Ulf
henke-stenbäck skrev:
En platt och tråkig bild på någons unge som inte är bildbehandlad kan få 10 kommentarer medans mina bilder som jag lägger ner en hel del på att skapa få c:a 1 kommentar per 90 visningar.
henke-stenbäck skrev:
Detta är ett ställe för fotografer och kreativa mäniskor tycker jag, och jag är faktist inte intresserad i att titta på tråkiga semester bilder eller en platt solnedgång för 6000:e gången.
xandx skrev:
Jaha och vad vill du se?
Jag vill se solnedgångar och semesterbilder, ibland kan dessa säga mer till mig än tråkigt stela tekniskt rena bilder? Men jag vill även se de tekniska bilderna , *hell* jag vill se alla bilder fån den sämsta till den bästa....!
henke-stenbäck skrev:
Om man inte strävar efter att bli bättre på det man tycker är kul fattar jag inte varför man hänger här!
Du frågar vad jag vill se. Alla sorters bilder som det är en tanke bakom och nerlagt lite arbete på är oftast ganska intressanta att titta på. Det återspelar en intressant individ. En person som har något att berätta. Det har inte en bild där det så tydligt inte har lagts ner någon som helst kreativitet på, tycker jag.
Jag skall dra en paralell:
Jag är ju musiker oxå och om man vill bli bättre och lära sig spela nya och annorlunda saker skall man spela med musiker som är bättre än en själv. Då lär man sig mest, snabbast. Och har roligast. Varför skulle jag som musiker bara begränsa mig till det första jag lärde mig spela?
Samma med all konst:
Foto, måla, matlagning, idrott m.m.
Sträva efter att göra nya saker och att bli bättre. Många är lata här inne och orkar inte, eller är helt enkelt för okreativa för att bli bra fotografer.
Smaken kommer alltid vara olika men bara man lägger ner lite möda i det man gör och våga visa något speciellt!
Hehe, jag har också tänkt tanken att man borde stänga alla forum, åtminstone för en vecka, bara för att se hur det skulle påverka antalet kommentarerevalisen skrev:
En tanke jag fick här nu var att man kan ju stänga forumet ett tag för att se vad som händer med kommentarerna då?
Kanske skulle medlemmarna koncentrera sej mer på bilderna och kommentera då?
Jag vet ju med mej själv, att forumet tar tiden ifrån bildkommentarer.