evalisen
Aktiv medlem
Artificiell skrev:
Hehe, jag har också tänkt tanken att man borde stänga alla forum, åtminstone för en vecka, bara för att se hur det skulle påverka antalet kommentarer
Jag tror det skulle göra STOR skillnad! ))
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Artificiell skrev:
Hehe, jag har också tänkt tanken att man borde stänga alla forum, åtminstone för en vecka, bara för att se hur det skulle påverka antalet kommentarer
Jag vet inte varför just den bilden fått så få kommentarer, men jag såg en annan av dina bilder härom dagen som vid det tillfället fått 18 kommentarer av ca 58 visningar. Inte dåligt! Tyder väl på allt annat än skrivkramp. Den senare bilden tilltalade väl fler helt enkelt.Artificiell skrev:
Bilden är visad närmare 200 gånger men har endast fått 2 (!) kommentarer. Vad har hänt? Har medlemmarna fått skrivkramp eller handlar det om onödig försiktighet?
evalisen skrev:
Jag tror att en bra början kan vara att sluta klaga på olika bildmotiv eller en viss genre.
Det kommer alltid vara så att tex. jag gillar blommor och "Svensson" avskyr dessa blombilder.
Jag kanske inte gillar tex. motorsportbilder, men det gör ju såklart "Svensson".
(nu gillar jag även motorsportbilder, jag kom faktiskt inte i detta ögonblick på en genre som jag inte gillar)
Alla bilder behövs, kanske inte för mej eller dej.
Men någon litet syfte finns det nog med alla bilder. Det tror jag.
Och att klanka ner på andras val, gör inte att vi får mer bildkommentarer till våra egna bilder.
Lite mer ödmjukhet inför varandras val... skulle jag önska.
Och så en sista sak.. när vi själva laddar upp en bild så om vi tar oss lite tid till att besöka lite andra bilder som våra "fotografvänner" här på fs har laddat upp och skriva några rader/ord vad vi tycker. Om alla tänkte lite så, så skulle bildkommentarerna komma i helt annat läge. Inte många bilder skulle bli okommenterade då.
Och att säga att vi har ett liv utanför fs, ja det har väl precis alla här!
Jag med faktiskt fast att jag kommenterar jäkla massa bilder, så har jag ett liv utanför fs. ))
evalisen skrev:
Jag tror att en bra början kan vara att sluta klaga på olika bildmotiv eller en viss genre.
Det kommer alltid vara så att tex. jag gillar blommor och "Svensson" avskyr dessa blombilder.
Jag kanske inte gillar tex. motorsportbilder, men det gör ju såklart "Svensson".
(nu gillar jag även motorsportbilder, jag kom faktiskt inte i detta ögonblick på en genre som jag inte gillar)
henke-stenbäck skrev:
men om man tar en platt tråkig bild på en vanlig blomma tycker jag den suger. Så funkar det med alla sorters motiv för mig.
Arleklint skrev:
Eftersom vi alla är genuint intresserade av foto
urbano skrev:
Genuint? Tror du verkligen på det?
Det finns redan angivet vem fotosidan är riktad till.jkene skrev:
Ska man designa FS med antagandet att de som använder sajten är genuint intresserade av foto
henke-stenbäck skrev:
Nä, det verkar som alla här inne är så j"vla gulliga mot alla och man kan inte längra säga att saker och ting suger.
Jag tycker alla skall ta sig en funderare varför ni och andra fotar och lägger upp era bilder på en sida som är skapad av fotografer för fotografer. Jag ser inte fotosidan som en myshörna där man sitter och är gulliga mot varann utan ett ställe där man möts och ger varann inspiration.
Ta era solnedgångsbilder, jag orkar inte längre bry mig. Vi lite mer kreativa och strävande människor kanske kunde ha en fotosida delux där solnedgångar och semesterbilder är förbjudna. Så kan svensson sitta och kommentera andra svenssons på deras solnedgångar.
henke-stenbäck skrev:
Sorry eva men du har fått grymt mycket kommentarer för dina blombilder, så jag fattar inte vart du vill komma. Du har nog fått mer kommentarer på din bild med minst kommentarer än jag fått på min med mest.
Du tar snygga blombilder och därför gillar jag dom. men om man tar en platt tråkig bild på en vanlig blomma tycker jag den suger. Så funkar det med alla sorters motiv för mig.
lottawe skrev:
Jag tycker Henrik har några poäng.
1. Det där gulliga och att våga säga när något inte är bra. Törs vi?
2. Tänk är nyttigt, fundera på anledningen till att vi laddar upp bilder här och vad vi vill åstadkomma med det. Är det bildkritik vi vill ha?
3. "Myshörnan" har ett stort utrymme på denna mötesplatsen. Är det syftet?
lottawe skrev:
Jag tycker Henrik har några poäng.
1. Det där gulliga och att våga säga när något inte är bra. Törs vi?
2. Tänk är nyttigt, fundera på anledningen till att vi laddar upp bilder här och vad vi vill åstadkomma med det. Är det bildkritik vi vill ha?
3. "Myshörnan" har ett stort utrymme på denna mötesplatsen. Är det syftet?
jkene skrev:
Fotsoidanforumet börjar mer och mer likna en häxjakt där alla oliktänkande skall identifieras och ställas till svars.
Jag förstår inte varför ni går in och "försvarar" er!? Ingen ska behöva be om ursäkt för att man är medlem här eller motivera sina handlingar.