Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildkommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re Tammy

evalisen skrev:
Tammy och Magnus - Ni kan komma hit så gör jag äpplepaj med vaniljsås... finns hundratals med äpplen här.

Ja ni andra är välkomna också, vi kan ha äpplekrig! :eek:)))))

Jag kommer.. bara om du har såna där transparanche blance-äpplen.. eller hur sjuttsingen det nu stavas... dom brukar ju va lite mosiga och splashar säkert sönder mumsigt och fint när man träffar nån :)))

Vinterfrukt kan jag få kasta, men inte du *fniss*...

.. och vaniljsås är läbbigt... glass eller grädde går bra.. men sån där sås... *ryser*

Re: Re: Re Tammy

Tammy skrev:
Det ska simma i vaniljsås ;o)))) Vilken vaniljsås tycker du bäst om? :eek:))

Förlåt oss, men det här är så viktigt att man måste fråga om det :eek:)

"Marsans" vaniljsås skadeva - Om den finns kvar förstås(C;?

Re: Re: Re: Re: Re Tammy

ulricahdesign skrev:
Jag kommer.. bara om du har såna där transparanche blance-äpplen.. eller hur sjuttsingen det nu stavas... dom brukar ju va lite mosiga och splashar säkert sönder mumsigt och fint när man träffar nån :)))

Vinterfrukt kan jag få kasta, men inte du *fniss*...

.. och vaniljsås är läbbigt... glass eller grädde går bra.. men sån där sås... *ryser*

Hahahaha
Då kastar jag dom som splashar på dej! Du kommer se så söt ut sen. ;o))))

hansen2 skrev:
Samma här, där har man bara en jurynisse av mobbarkaraktär. I den svenska blir mobbningen lite av ett självändamål och det blir för mycket. Men jag skall erkänna att Idol är bra bara i början när man får se alla medelmåttor, kanske för att det går att känna igen sig? :)

Jag tycker snarare inskränktheten ligger i att inte våga säga vad man tycker av rädsla för att ha fel. Blir lite som "Inte ska väl jag ...".
Och det skall du visst! Ingen vet bättre vad du tycker än just du själv. Det är du absolut bäst på och skall ge uttryck för. Annars är det väl ingen mening att ens skriva en liten stavelse under andras bilder?

Mången skiva har man köpt där det blivit som du beskriver. Den sög från början men växte med tiden, en del till att få favoritstatus.
Men det finns ju inget som hindrar att man ger uttryck för vad man kände i början och sedan langar in ytterligare en kommentar om man ändrat sig.

Återigen; du är världsbäst på att avgöra vad som passar dig och det skall du ge uttryck för! Annars ylar vi med vargarna och ingen har koll på vem som började och varför det ylas.

Ja jag vet att jag blir tjatig men; du vet absolut bäst vad som är bra eller dåligt för dig.

Dokument och mallar definierar den gemensamma grunden vi står på och borde underlätta livet på denna sajt.

Ljuga gör man medvetet. När det sker omedvetet är det ingen lögn men likväl en osanning. Här tror jag det handlar om en kulturanpassning, det skall helt enkelt vara mysigt och trallvänligt varpå många nog drar sig för att leverera negativa kommentarer.

Tjatar vidare :) .... du *skall* tala om när något är bra eller dåligt, annars kan vi lägga ner bildkritiken! Jag är inte intresserad av vad du tror, bara vad som är subjektivt bra eller dålig för dig.

Har inte sett vilka kommentarer du levererar men om jag läser vad du skriver verkar inte just du ha problem med att ge negativ kritik. Jag önskar bara att du inte var så ensam om detta.

/Johan

Johan...

Jag vet inte om du kanske har missat något av det jag har skrivit tidigare? Lätt hänt här ;o)

Men jag tar det igen iaf...

Jag skriver och säger alltid vad jag tycker Johan, okay?

Jag har t.o.m blivit "föremål" för skitsnack medlemmar emellan via mail då, bara för att jag har gett KRITIK som jag ansåg var riktig ...

Klart att sånt är trist, men säger ju mer om dom tycker jag å struntar i det, kommer fortsätta säga vad jag tycker å känner!

SEN, är det ju en annan femma om det jag skriver är rätt, det beror ju lite på vad fotografen tänkt sig tycker jag. Men, laddar man upp får man ta andras kritik, självklart om den inte är ute å svävar i det blå :eek:)

Sen beror allt lite på humör också Johan, jag går inte in här å skriver en massa skit om jag är på dåligt humör :eek:) Typ att nu jävlar ska ni få era svin :eek:))))

Utan, ibland pallar man ge kritik å förklara att si å så tycker jag du ska göra, bara min åsikt, ta den eller släng den!!

Ibland pallar man helt enkelt inte, å tittar kanske bara på sånt som fångar ens blick som man kan njuta av. Kanske är fel för din del, men för mig känns det bra!

Som sagt var, jag är enig med dig om att ljuga hjälper ingen, tro mig Johan, jag håller helt med dig där!! Det är elakt å fult att göra så!

Som om min syster provar en klänning å ser ut som ett skåp, hur skulle jag då kunna säga att den är fin? jag skulle ju själv aldrig vilja höra sånt.

Okay, här ska du få höra en kul grej som avslutning :eek:))

Jag å min syster hade vart ute å fotat en liten tur...vi har samma sorts kamera å vi hamnar oftast på samma ställe...trots en hel skog, sitter vi oftast i knäet på varann, av nån andledning, sjukt :eek:))

När vi kör hem, sitter hon som vanligt med våra kamror i knäet ;o) Och så börjar hon titta på sina bilder..hmmmm;o)))

Saken var den att det var min kamera hon fick tag i och jag såg det,men vi brukar ju kolla igenom varanns bilder...

Helt plötsligt så börjar hon åååhma sig...

- Va tusan är det här för skit säger hon å
raderar :eek:)))

Hon tar bild efter bild å deleater :eek:) Skit, piss, bajsbilder ;o)) Allt är bara sååååå dåligt...å totalt utan känsla :eek:))

Åååh säger jag å har svårt att hålla mig för skratt nu, kan jag inte bara få titta på den utan känsla...och hon visar mig :eek:) Sant, den var värdelös ju...

Saken var den att de var värdelösa bilder, därför försökte jag inte rädda det som kunde räddas ;o)

Till slut när hon raderat allt utom kanske en som kan tänkas vara något..frågar hon om hon kan få titta på MINA nu...:eek:)

Javisst säger jag, gör du det :eek:))

Hon tar "SIN" Kamera å börjar bläddra, jag tittar på henne ur ögonvrån och ser hur hon plötsligt känner igen sina egna bilder....vi tar väldigt snarlika ibland ska sägas :eek:))

När faktumet går upp för henne, blir hon helt tyst..:eek:)))

Jag kan inte hålla mig längre här, vill inte att hon ska känna någon ångest, hon gav mig fan så ärlig kritik jag någonsin kunde få å be om, jag fick veta hur värdelöst allt var ju :eek:))

Jag vrålar av skratt, hon skäms å försöker förklara ...Tammy, du, var inte ledsen, mina är lika dåliga :eek:)) o.s.v

Hon vet att jag inte blir ledsen, hon vet att sån här humor är bara sååå skön ju :eek:))

Sorry om jag spårade ur, men på tal om kritik då ;o)

lottawe skrev:
Näe, det finns svart på vitt att du felaktigt beskyller nu med. Att du tar åt dig själv, väldigt snabbt.. Citerar Christers svar på ifrågasättandet om utpekande i tråden..

"Det enda jag kan utläsa är att hon fått ett SMS på göteborgska? Mig veterligen finns det en herrans massa göteborgare."

Men jag lägger ner. Även diskussion om bildkommentarer eftersom jag inte har mer att tilföra..

Ja vad hände med det där egentligen? Klart olustigt och det var ju ett himla trummande på stora trumman och du pekade ju med hela armen mot Eva och Göteborg vill jag minnas? Sen blev det tvärtyst och jättelocket på? Nån slags dementi/ursäkt eller nåt hade kanske varit på sin plats ...

Förresten så tycker jag att det är både synd och skam att ni inte kan hålla sams på siten.

Lotta, du har ju vettiga åsikter i andra trådar men här spårar det jämt ur och blir till käbbel. Eva har en ängels tålamod med alla insinuationer som kommer från dig och grabbarna i "Björnligan" hela tiden. Suck! JANNE

Re: Re: Re: Re Tammy

evalisen skrev:
Tammy och Magnus - Ni kan komma hit så gör jag äpplepaj med vaniljsås... finns hundratals med äpplen här.

Ja ni andra är välkomna också, vi kan ha äpplekrig! :eek:)))))

Låter ju toppen :eek:)))

Tusen tack för det :eek:)))

lottawe skrev:
På tal om individualism _och_ respekt så är det jätteviktigt, det håller jag med om. Men det borde gälla även i forumet väl? Inte bara i bildkommentarer?

Och min individuella åsikt och uppfattning av denna tråden är att några kanske missuppfattat ordet. Kanske behövs det en definition av det? Vad det innebär.

Lotta, jag förstår faktiskt inte vad du menar nu? Kan du förklara dig lite...

Har läst några av dina inlägg här och ärligt talat så begriper jag inte vad du snackar om riktigt, känns som om du talar ett kodat språk, där bara vissa här vet vad du talar om.....?

Kan du talar rakt ut vad du menar nu så att jag hänger med? Respekt å indvidualism som borde gälla i forumet...?

Och? vad vill du ha sagt med det?

cw-op skrev:
Ja vad hände med det där egentligen? Klart olustigt och det var ju ett himla trummande på stora trumman och du pekade ju med hela armen mot Eva och Göteborg vill jag minnas? Sen blev det tvärtyst och jättelocket på? Nån slags dementi/ursäkt eller nåt hade kanske varit på sin plats ...

Förresten så tycker jag att det är både synd och skam att ni inte kan hålla sams på siten.

Lotta, du har ju vettiga åsikter i andra trådar men här spårar det jämt ur och blir till käbbel. Eva har en ängels tålamod med alla insinuationer som kommer från dig och grabbarna i "Björnligan" hela tiden. Suck! JANNE

Janne; det där funkar inte längre. Jag har insett att du nästan alltid gör vad du kan för att underblåsa konflikter och hetsa folk mot varandra. Hets mot popgrupp, blodgrupp, djurgrupp you name it ....
I en annan tråd gav du klart besked om att sånt här käbbel var något som roade dig?

/Johan

Tammy, jag har lagt ner och hänvisar till att läsa mina inlägg en gång till på mätt mage kanske om de är svåra? Vaniljsås mättar väl så ta den först du..

Janne, tack för de orden du;) Man behöver inte alltid ha samma åsikter jue..

Tammy skrev:

Jag å min syster hade vart ute å fotat en liten tur...vi har samma sorts kamera å vi hamnar oftast på samma ställe...trots en hel skog, sitter vi oftast i knäet på varann, av nån andledning, sjukt :eek:))

När vi kör hem, sitter hon som vanligt med våra kamror i knäet ;o) Och så börjar hon titta på sina bilder..hmmmm;o)))

Saken var den att det var min kamera hon fick tag i och jag såg det,men vi brukar ju kolla igenom varanns bilder...

Helt plötsligt så börjar hon åååhma sig...

- Va tusan är det här för skit säger hon å
raderar :eek:)))

Hon tar bild efter bild å deleater :eek:) Skit, piss, bajsbilder ;o)) Allt är bara sååååå dåligt...å totalt utan känsla :eek:))

Åååh säger jag å har svårt att hålla mig för skratt nu, kan jag inte bara få titta på den utan känsla...och hon visar mig :eek:) Sant, den var värdelös ju...

Saken var den att de var värdelösa bilder, därför försökte jag inte rädda det som kunde räddas ;o)

Till slut när hon raderat allt utom kanske en som kan tänkas vara något..frågar hon om hon kan få titta på MINA nu...:eek:)

Javisst säger jag, gör du det :eek:))

Hon tar "SIN" Kamera å börjar bläddra, jag tittar på henne ur ögonvrån och ser hur hon plötsligt känner igen sina egna bilder....vi tar väldigt snarlika ibland ska sägas :eek:))

När faktumet går upp för henne, blir hon helt tyst..:eek:)))

Jag kan inte hålla mig längre här, vill inte att hon ska känna någon ångest, hon gav mig fan så ärlig kritik jag någonsin kunde få å be om, jag fick veta hur värdelöst allt var ju :eek:))

Jag vrålar av skratt, hon skäms å försöker förklara ...Tammy, du, var inte ledsen, mina är lika dåliga :eek:)) o.s.v

Hon vet att jag inte blir ledsen, hon vet att sån här humor är bara sååå skön ju :eek:))

Sorry om jag spårade ur, men på tal om kritik då ;o)

Hahahaha!!!!! Jag kan inte annat än asgarva här... snacka om att ärlighet varar längst.. stackars Jonna :eek:))))))))

Men det är ju bra ju... då slipper man själv sitta och sålla bort de dåliga ju.. om nån annan gör det.. det ska jag absolut ta fasta på!!.. tror jag :eek:)

lottawe skrev:
Tammy, jag har lagt ner och hänvisar till att läsa mina inlägg en gång till på mätt mage kanske om de är svåra? Vaniljsås mättar väl så ta den först du..

Janne, tack för de orden du;) Man behöver inte alltid ha samma åsikter jue..

Lotta, jag har ingen vaniljsås här! Å mätt är jag!

Känns lite trist att du inte vill berätta, då kan jag inte ge dig något svar...

Klart att det är svårt när du skriver respekt å individualism å sen inget mer....

Visst jag kan gå tillbaks å söka, men det hjälps nog inte när du inte ens kan svara på det här å då känns det ju ganska meningslöst att överhuvudtaget fråga.

I övrigt har jag inga problem att förstå frågor Lotta! jag är ganska så skärpt i skallen ännu :eek:)
Med eller utan mat!

Nåja, de som följt historien kanske vet...? Å kan förhoppningsvis då ge dig ett svar!

Senast ändrad:
ulricahdesign skrev:
Hahahaha!!!!! Jag kan inte annat än asgarva här... snacka om att ärlighet varar längst.. stackars Jonna :eek:))))))))

Men det är ju bra ju... då slipper man själv sitta och sålla bort de dåliga ju.. om nån annan gör det.. det ska jag absolut ta fasta på!!.. tror jag :eek:)

Efteråt låg vi dubbla av garv :eek:))

Nuförtiden gör vi så här alltid :eek:))

SÅ, när du kommer ner så vet du vad som gäller :eek:)))))))

Tammy, jag hänvisade till sida 5-6 i denna tråden också. Jag anklagar eller klankar inte på folk så som jag beskylls för utan försöker faktiskt diskutera. Tyvärr tycker jag inte att jag bemöts av detsamma eller av den respekt som efterfrågas av de som efterfrågar den.

Tammy skrev:
Efteråt låg vi dubbla av garv :eek:))

Nuförtiden gör vi så här alltid :eek:))

SÅ, när du kommer ner så vet du vad som gäller :eek:)))))))

Ah... tror jag låter er husera fritt... men risken är ju då att jag inte har en enda bild med mig hem.. vad ska jag då säga till gubben här hemma att jag varit hela helgen :eek:))))))))... han har ju bara sett flygbiljetten... sen kan ju jag vara varsomhelst sen *skrattar gott*..

Få se nu då... jag lär ha oömma kläder med mig för att jag blir nerbrottad av er båda.. och så raderar ni alla mina bilder...

SAS... kan jag avboka i sista minuten?????????

Asgarvar... du är för skön ju!!
Kul med humor.. det behövs verkligen här :))

Kanske personliga diskussioner om vaniljsås och annat snömos borde hållas i en annan tråd, eller allra helst i gästböckerna?

Bara en tanke...

hansen2 skrev:
Janne; det där funkar inte längre. Jag har insett att du nästan alltid gör vad du kan för att underblåsa konflikter och hetsa folk mot varandra. Hets mot popgrupp, blodgrupp, djurgrupp you name it ....
I en annan tråd gav du klart besked om att sånt här käbbel var något som roade dig?

/Johan

Look who´s talking!
Det stämmer jag gillar när det blåser lite men det är inte fullt så enkelt som du tror. Alltså varav hjärtat är fullt talar munnen och jag tar till orda när nån annan inte gör det eller när jag tycker att det är läge.

Jag tycker inte att jag hetsar nån här det klarar dom/ni så bra själva. Det var ju just det jag skrev i mitt förra inlägg, right?

Ärligt talat så blir det fläskofemtifel när just du kommer med dom här anklagelserna. Du gör ju inte mycket annat än konstant nagelfar oss medlemmar.

Det kan gälla kvaliteten på bilderna, vilka som ska få lägga upp bilder här eller där, vårt sätt att kommentera -, kvaliteten på kommentarerna och nu det senaste - dumkritiserar vårt trevliga och normala sociala umgänge härinne. Bara ett litet utdrag ur "syndaregistret"(C;=

Allt det där granskas och kritiseras sen under lupp tamejfan - Hur kul är det? Inte mycket!JANNE,

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar