Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bild:Lyckat rådjursfoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Gå ut och sätt dig vid en åker som har skog intill sig så lovar jag dig att rådjuren snart dyker upp. Har märkt att dom finns överallt bara man har lite tid att sitta och vänta in dom.
Huka dig vid en åker och leta efter öron som sticker upp över vad det nu är dom odlar :)

Niclasfoto skrev:
Beror helt och hållet på vart i landet man bor..
Rådjuren finns ju inte ens i hela Sverige heller;)!

MVH Niclas,

Det är i så fall bara i fjällkedjans nordligaste del de inte finns i idag. Rådjuret är annars idag spritt över stort sett hela landet

hansen2 skrev:
:)

Men vad säger du om min fråga på föregående sida?

/Johan

Hejsan! missade din fråga där =)
Jag har blurrat till lite i det gula fältet framför träden..och även lite runt rådjuret, blev lite fult efter USM som jag tog bort. men annars är det inte nå blurrat.

mvh Bass

Bass skrev:
Hejsan! missade din fråga där =)
Jag har blurrat till lite i det gula fältet framför träden..och även lite runt rådjuret, blev lite fult efter USM som jag tog bort. men annars är det inte nå blurrat.

mvh Bass

Tackar, då vet vi :)

Det var bara jag som tyckte att oskärpan i bakgrunden (inkl det gula) såg lite väl oskarp ut för en 400:a med bländare 5,6.

/Johan

Jo, oskärpvertyget är bara använt där jag nämde, sen har jag lekt en hel del med lager och tryckt ur färgerna en hel del, så det har nog gett en hel del oskärpa förutom på rådjuret där jag låtit det varit orört förutom USM.

Önskar att jag hade spelat in action medans jag gjorde bilden då jag verkligen gillar intrycket :) Är kass på photoshop och har igentligen ingen aning om vad jag gjort ^^

Bass skrev:
Jo, oskärpvertyget är bara använt där jag nämde, sen har jag lekt en hel del med lager och tryckt ur färgerna en hel del, så det har nog gett en hel del oskärpa förutom på rådjuret där jag låtit det varit orört förutom USM.

Önskar att jag hade spelat in action medans jag gjorde bilden då jag verkligen gillar intrycket :) Är kass på photoshop och har igentligen ingen aning om vad jag gjort ^^

Jag brukar jobba i lager och spara bilden i det "tillståndet" (tif eller psd) vilket ger en god vägledning till vad jag gjort.

/Johan

Hej, Bassel!

Älskar detta korta skärpedjup! Hörde rådjuret dig eftersom blicken riktades mot det? Superfint taget!!

Hej Lena!
Jag låg i det höga gräset och vilade, tittade upp och letade rovfåglar.. men sen när jag reste mig stod han där och blev lika förvånad som jag :)
Visst såg han mig ^^

Fin bild Bassel!
Färg och kontrast råder det delade meningar om. Din har lite Velvia-look och det säljer bra. Mycket fin bild! Hyggligt vackert exemplar också.

/Pontus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar