fridh
Ny medlem
Hej! Det måste nog finnas tusentals liknande frågor som jag tänker ställa här. Ifall det finns svar på detta så länka mig gärna vidare !
Jag har inte varit så jätte aktiv på fotosidan på ett bra tag, men jag fotograferar fortfarande väldigt mycket. I år tänkte jag bege mig ut på en fjällvandring i mitten av sommaren och sedan eventuellt(hoppas!) åka iväg till Island. Såklart tänkte jag ta med mig min kamera för att fotografera.
Jag har tagit en del landskapsfoton förut men känner inte att min utrustning når hela vägen. Behöver därför lite råd och tips på vad jag ska införskaffa, tänka på. Om ni själv har fjällvandrat med kamera utrustning så dela gärna med er av er erfarenhet och upplevelser
I min kameraväska finns
En canon 5D mark II
50mm 1.4
24 - 70mm 2.8
Ett stort och tungt stativ (för film)
1x 4gig minneskort
1x 8gig minneskort
1x 16gig minneskort
1x canon orginal batteri
1x ir filter för 27-70mm
Samt på båda objektiven finns skyddande filter.
Har en 15" macbook från 2010.
Vet inte hur länge jag kommer vara borta än, men minst en vecka. Jag kommer först och främst tälta och äta av det jag packat med mig.
Vad ska jag tänka på? Vad ska jag byta ut? Vad behöver jag införskaffa?
Är otroligt tacksam för all hjälp jag kan få!
Jag har inte varit så jätte aktiv på fotosidan på ett bra tag, men jag fotograferar fortfarande väldigt mycket. I år tänkte jag bege mig ut på en fjällvandring i mitten av sommaren och sedan eventuellt(hoppas!) åka iväg till Island. Såklart tänkte jag ta med mig min kamera för att fotografera.
Jag har tagit en del landskapsfoton förut men känner inte att min utrustning når hela vägen. Behöver därför lite råd och tips på vad jag ska införskaffa, tänka på. Om ni själv har fjällvandrat med kamera utrustning så dela gärna med er av er erfarenhet och upplevelser
I min kameraväska finns
En canon 5D mark II
50mm 1.4
24 - 70mm 2.8
Ett stort och tungt stativ (för film)
1x 4gig minneskort
1x 8gig minneskort
1x 16gig minneskort
1x canon orginal batteri
1x ir filter för 27-70mm
Samt på båda objektiven finns skyddande filter.
Har en 15" macbook från 2010.
Vet inte hur länge jag kommer vara borta än, men minst en vecka. Jag kommer först och främst tälta och äta av det jag packat med mig.
Vad ska jag tänka på? Vad ska jag byta ut? Vad behöver jag införskaffa?
Är otroligt tacksam för all hjälp jag kan få!