Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bara negativa inlägg om egna märket

Produkter
(logga in för att koppla)
Min granne vill klaga på dig, Leif Bength! Den där bilden är för fasiken från i somras när du hälsade på mig och tog fel på strandens utedass och grannens sjöbod.

Men ett personligt tack från mig för att du rensade badviken från alla turister! Jag TROR att ägaren till närmast ankrade segelbåt är nöjd i alla fall för han fick visst en ny på försäkringen.

Men herregud, hade alla hjonen på Säters fasta fått permis för riksmöte vid Bolmen i fjol somras? Inte undra på att hela skiten flippade ur när Leif fick en chans att leva ut i full frihet. Nu får nog Dr Lobotomi faktiskt ta och styra upp verksamheten lite.
 
Inställningsratten på 7D ändrar läge när man stänger av o på kameran. Sedan ska de ha hutlöst betalt för att rätta till det.

Sony har tagit fram en sensor som verkar bra. Men det är ju lite kul att Nikon få ut mer av den.

Äh det är bara som det alltid brukar vara. Sony kallar det säkert kundvård att ge konkurrenterna de bästa bitarna och håller själv till godo med restparen som de säljer till oss idioter till Sony-kunder. Så ser det ut lite var stans. Ceylon te är ett av världens bästa teer men lankeserna får själva hålla till godo med "dust" eller det som blev kvar när man exporterat allt till oss. När jag jobbade på kibbutz i Israel på 70-talet så jobbade vi i stora plantager med bl.a. persikor. Själva tvingades kibbutznicks och vi att äta helt oätliga övermogna frukter eller gröna kart. Allt annat exporterades. Skulle man ha riktiga persikor fick man allt palla.
 
Jo, jag är skyldig! De mer konstnärligt inriktade leverantörerna benämner det "Artistiskt Fokus"
Finns fler i min arsenal: "Alltid Fel", vidare det mer folkliga uttrycket efter att betraktat resultatet: "AJ FAN!".
"Auto Fuck us" icke att förglömma.

Att det sedan, eftersom begreppet allmänt skrivs med versaler blir synonymt med Arbetsmedlingens (eller kallas det "Arbetsförmodligen" allternativt "Arbetsförnedringen") logga "AF" är ju synnerligen
illa(v)arslande.

Den bästa relaterade till arbetsmarknad tycker jag ändå var norrlänningarnas benämning på AMS eller "Alla Måste Söderut" som de sa på 70-talet. Det pågår än fast nu talar ingen längre om det och så kommer det gå med AF också för till slut har de tröttat ut oss och vi orkar inte längre tala om det. Vem orkar förstöra sin dag varje dag med att prata om eländet. Det är illa nog som det är.
 
Men herregud, hade alla hjonen på Säters fasta fått permis för riksmöte vid Bolmen i fjol somras? Inte undra på att hela skiten flippade ur när Leif fick en chans att leva ut i full frihet. Nu får nog Dr Lobotomi faktiskt ta och styra upp verksamheten lite.

Permis??? Utslängda rent ut sagt och när jag försökte komma in igen på fasta i helgen och träffa mitt vänsterprassel Dr Ana L Ogorova, Lobo Thomis maka, så hade dom t.o.m. murat igen huvudentrén! Frimurad m.a.o...

Oh fan Lennart! De var den som flög i vädret med vädret så det blev nästan rent där. Inte så konstigt eg kom jag på nu. De var ju där jag gömde HB-dunken jag tog för bonden. Har förresten inte sett Gishela sen dess heller... Hmm, Inte konstigt att det small så in i bomben :)))

Se hur djävlig paviljongen ser ut idag... Har försökt klaga hos Allt Måste Stängas men...
 

Bilagor

  • elobe_33880 1.jpg
    elobe_33880 1.jpg
    85.7 KB · Visningar: 367
  • elobe_33881.jpg
    elobe_33881.jpg
    97.9 KB · Visningar: 375
Den här tråden måste vara unik. Den har ju praktiskt taget spårat ur.

En tråd om negativa saker SKA spåra ur. Om den inte spårade ur skulle ju det kunna ses som positivt. Och här ska jävlar ingen komma med något positivt för då blir det OT.

Så ta en titt på ditt gråvita äckliga nya Canonobjektiv igen. Du kan säkert hitta något riktigt fel på det.

För övrigt vill jag klaga på alla deltagare i denna tråd. Ni skriver alldeles för positiva saker.
 
Mycket dåligt att Nikon inte lyckats klämma fram en vettig fjärrutlösare (radio) till varken kamera eller blixtar.

Att gummit släpper är också kasst (har lossnat på min D50 och på min D300 men ej ännu på D700:an).

Saknar knappar på batterigreppet. Det borde sitta knappar i ungefär samma positioner som när man har kamerhuset åt det vanliga hållet.

D700:ans fokuspunkter täcker för liten del av bildrutan. Med 51 punkter borde det gå att täcka större del.

SB-900 är för stor och klumpig (borde vara samma storlek som SB-800 som mest, nu känns den som en försämring).

Att man måste köra Nikons egen RAW-konverterare för att få ut max av NEF-filerna är tråkigt. Den är så otroligt långsam.
 
Men herregud, hade alla hjonen på Säters fasta fått permis för riksmöte vid Bolmen i fjol somras? Inte undra på att hela skiten flippade ur när Leif fick en chans att leva ut i full frihet. Nu får nog Dr Lobotomi faktiskt ta och styra upp verksamheten lite.

Ja, och du skolkade! Fast du blev kvarglömd på gamla Beckis när dom lade ner.

Det värsta är att det är sant. Enda trösten är mr Leif Bength fick sova på på ett sketet vandrarhem i Ljungby. Med osviklig precision lyckades han välja det sämsta. Men först efter att ha lurat ut mig på en jävla pir vid Bölmsö färjeläge samtidigt som åskan började gå.

Därefter plockade han fram sin äckliga Canonkamera med ett ännu äckligare objektiv han lånat av mig. Det rörde sig om ett EF 24-70/2.8L usm som varit inne på AF-justering (All Fools Adjustment) 3 ggr innan Canon gav upp och gav mig ett nytt som också fick justeras. Tyvärr blev det bra sedan.

Det värsta var att han plåtade mig där på piren med en icke helt from förhoppning att blixten skulle slå ned. För det är ju allom bekant att Canons ETTL är skit.
TACK OCH LOV HAR HAN GÖMT BILDEN NÅGONSTANS!

Detta jäkla märke Canon som herr Leif Bäng(th) trakterade exponerade nämligen mig hållandes en vidrig Sony A900.

Men han fick plåta den gula sjöboden i motljus som straff.

Det värsta med Leif Bength är att han är trevlig, så pass trevlig att jag även orkade stå ut med honom under en dags besök under hösten också.

Men så jävla positivt var inte besöken för honom. Han fick nämligen stå ut med mig. Och jag är inte trevlig.

Så jag vill klaga på mig själv som dessutom har gjort Canon, Nikon, Leica, Sony, Pentax m fl rikare så de kunnat sprida mer av Djävulens avföda i form av skitdåliga kameror som man är tvungen att trycka på en utlösningsknapp på. Allt enl deras kassa bruksanvisningar.

Inte fan fick man någon utlösning.
 
Eländes elände. Elände elände elände, elände elände. Elände elände elände...elände...
 
Nikons kvalitet, hur är det med den? Jag har köpt fem hus relativt nyligen och tre har behövt service.

Lasses/Kameradoktorn/Nikon Sverige har fixat problemen men ska inte produkterna hålla bättre kvalitet?

Har jag haft otur?

grattis jag har köpt 4st D700 samtliga har varit inne på lagning för samma fel. Den håller i 3-6 månader sen pajar skiten.
Tacka vet jag canon deras kameror bara går o går......
gummit på Nikons kameror ska vi inte ens nämna. Varför sätter dom dit gummit när det inte sitter kvar?
Om vi ska fortsätta dissa så är det uselt att gummit på zoomen 14-24 tappar sin passform o sitter o glappar efter ett drygt år. Bra Kvalitet på Nikons grejer?
 
Tog en sväng med snöskotern och kameran igår för att möjligen kunna få se lite fågel eller andra djur. Men min jävla Canon-kamera lyckades inte plocka fram ett enda djur. Skitkamera! Hade jag haft en Nikon hade jag säkert fått sett både varg och lodjur.
 
Motljusskyddet till mitt Canon EF 17-40 f/4 sitter knappt fast uruselt.
Tacka vet jag

Heckler & Koch bajonettfäste på G3 där sitter grejorna fast så att man kan sticka ihjäl någon med både hugg och slag!
 
Ja, och du skolkade! Fast du blev kvarglömd på gamla Beckis när dom lade ner.

Det värsta är att det är sant. Enda trösten är mr Leif Bength fick sova på på ett sketet vandrarhem i Ljungby. Med osviklig precision lyckades han välja det sämsta. Men först efter att ha lurat ut mig på en jävla pir vid Bölmsö färjeläge samtidigt som åskan började gå.

Därefter plockade han fram sin äckliga Canonkamera med ett ännu äckligare objektiv han lånat av mig. Det rörde sig om ett EF 24-70/2.8L usm som varit inne på AF-justering (All Fools Adjustment) 3 ggr innan Canon gav upp och gav mig ett nytt som också fick justeras. Tyvärr blev det bra sedan.

Det värsta var att han plåtade mig där på piren med en icke helt from förhoppning att blixten skulle slå ned. För det är ju allom bekant att Canons ETTL är skit.
TACK OCH LOV HAR HAN GÖMT BILDEN NÅGONSTANS!

Detta jäkla märke Canon som herr Leif Bäng(th) trakterade exponerade nämligen mig hållandes en vidrig Sony A900.

Men han fick plåta den gula sjöboden i motljus som straff.

Det värsta med Leif Bength är att han är trevlig, så pass trevlig att jag även orkade stå ut med honom under en dags besök under hösten också.

Men så jävla positivt var inte besöken för honom. Han fick nämligen stå ut med mig. Och jag är inte trevlig.

Så jag vill klaga på mig själv som dessutom har gjort Canon, Nikon, Leica, Sony, Pentax m fl rikare så de kunnat sprida mer av Djävulens avföda i form av skitdåliga kameror som man är tvungen att trycka på en utlösningsknapp på. Allt enl deras kassa bruksanvisningar.

Inte fan fick man någon utlösning.

Detta med Säter, paviljonger och sjöbodar brukar inte dundra in trådarna så himla tidigt. tråden behöver gå över 100 sidor först
 
Detta med Säter, paviljonger och sjöbodar brukar inte dundra in trådarna så himla tidigt. tråden behöver gå över 100 sidor först

Här vi klagomuren får man väl klapa på vad som helst för elände...eller har jag missat något?...

Vad gäller Säters paviljonger så har de ett varumärke som heter Skönvik, mitt märke alltså ;-))
 
Här vi klagomuren får man väl klapa på vad som helst för elände...eller har jag missat något?...

Vad gäller Säters paviljonger så har de ett varumärke som heter Skönvik, mitt märke alltså ;-))

I varje klagan fins alltid en sanning, att brevbäraren är den riktiga fadren har hänt oftare än man kan tro.
I denna tråd Leif har du nu en möjlighet att skälla lite på dom kameror du valt, en möjlighet lätta ditt hjärta, över kanske den förbannande knappen som sitter tokigt eller vad det nu kan vara.

Märkesfanatism existerar inte i denna tråd, här behöver man inte bli arg över någon, här skäller vi på något som vi själva köpt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.