Annons

Bara negativa inlägg om egna märket

Produkter
(logga in för att koppla)
jo, faktist, jag är hantverkare sedan barndomen och har ett närmast osvikligt öga för vinklar!
en på jobbet hade använt sin iPhone(!') för att agera vattenpass nyligen i brist på annat och den var nästan 2 grader fel enligt verkligheten, sånt ser jag direkt
 
-jag rättar mig i ledet och dissar Nikon lite till :)
hur jävla svårt ska det vara ärr låära sig limma lite gummi mot metall?
-jag gör det dagligen och har aldrig misslyckas
 
Nikons kvalitet, hur är det med den? Jag har köpt fem hus relativt nyligen och tre har behövt service.

Lasses/Kameradoktorn/Nikon Sverige har fixat problemen men ska inte produkterna hålla bättre kvalitet?

Har jag haft otur?
 
Nikon har klena stommar i sina objektiv. Varenda gång jag skickar ett objektiv till Lasses kameraservice får jag till svar att stommen är knäckt och behöver bytas. (12-24mm och 18-35mm). Och dyrt är det också.
 
Nikon har inte gjort en bra och hyfsat billig 70-200 f/4 som Canon har! Är riktigt sur över detta då jag vill kunna fota sport med ett ljusstarkt zoomobjektiv fast jag har låg budget.
 
Canonsauto ISO är ogenomtänkt. En punkt är bättre än Nikon - den tar hänsyn till 1/brännvidd regeln men man kan inte styra när den skall öka ISO. SnällaCanon - kan man inte ta det bästa från Nikons system och ta hänsyn till 1/brännvidd för slutartiden.

Varför inte bygga in stabilisering i huset också? Att ha båda är ju bra. Borde även gå att kombinera dem.

Varför inte sätta härdat glas påTFTn i 5D serien och 7D uppföljaren?

Kan man inte flytta on/off till vred runt avtrycket?

Varför måste Canon segmentera sina produkter så hänsynslöst? Att använda metallfattning även på de billigaste objektiven skulle inte kosta mycket. Fusk USM motorn på billigare USM objektiv är missvisande - tyst, men DMF finns ju inte.

Varför måste det finnas så mycket variation i centrering och prestanda även i L objektiv. Kvalitetskontrollen borde vara bättre.

Jpeg filerna är fortfarande inte lika filmlika som Nikons.

Kan ni inte bygga in autokorrektion av CA och distorsion i JPEG filer och som alternativ att automatiskt sparas till RAWfil för oss som inte jobbar i DPP.

Pentax: RAW/JPEG knappen kunde användas till mycket annat

Varför ta så mycket mer betalt för omlappade Tokina objektiv bara för en ynklig AF motors skull?

När kommer fullformat?

Olympus:
E450 är en extremt prisvärd kompakt idag till en stor systemkameraanvändare - men sökaren är liten och till råga på detta blir det väldigt konstig distorsiin de sista25% av sökarbilden mot kanten.

Hur kan objektiven vara så dyra - de måste bara täcka 1/4 av arean av FF.

(jag äger alla tre av dessa system)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.