Annons

Bara negativa inlägg om egna märket

Produkter
(logga in för att koppla)
KMD5D har dålig buffert, speciellt inomhus med inbyggda blixten, inte många bilder där inte, förrän kameran lägger av, ganska så frusterande.

Blir då synnerligen förvånad när Canons G12 som första kamera i världen har tydlingen obegränsad buffert, kvittar vad som väljs in, även Raw/Jpeg tillsammans så kör kameran till minneskortet är fullt.
Helt otroligt tycker jag, och fenomenet pratas det inte om konstigt nog.
 
Jag har kommit fram till slutsatsen att du StenÅke måste ha varit en samuraj i ett tidigare liv, och en elak jäkel har du varit, i ditt nuvarande liv hämnas dom goda gudarna genom att varannan kamera du köper har autofokusfel, inte omöjligt att ni var tre st, Risedal, Sänd och Aspman, dom tre samurajerna, här har det förekommit Fokus-fel så det står härliga till-:)-:)

A700 nytt i höstas....justering av hus. A850 nytt i dec.......justering av hus, båda stod åt he**ete.
cz16-35 (nytt i dec) innom toleranserna, cz24-70 (nytt i höstas) innom toleranserna, sal50mm makro (nytt i höstas) innom toleranserna, 2.0tc (2,5 år) skickad till Frankrike för kalibrering lika så 70-200G (2,5 år) som också fokuserar fel.
 
Ja, det är ett fenomen som orsakat att mången ny svordom myntats. Självklart blir röran ännu värre när både objektiv och kamera felfokuserar och sedan paras ihop.

Nya begrepp blir det och det var väl först av dig jag hörde den nya betydelsen av akronymen "AF" - d.v.s. "out of focus". Om inget annat här i DSLR-världen är "spot on" så är väl åtminstone det nya begreppet bra nära.
 
Jag har kommit fram till slutsatsen att du StenÅke måste ha varit en samuraj i ett tidigare liv, och en elak jäkel har du varit, i ditt nuvarande liv hämnas dom goda gudarna genom att varannan kamera du köper har autofokusfel, inte omöjligt att ni var tre st, Risedal, Sänd och Aspman, dom tre samurajerna, här har det förekommit Fokus-fel så det står härliga till-:)-:)

Äh, det ligger i släkten. Min pappa brukade sig att "dom säger att gud är god, men inte fan har han hjälpt mig nångång".
 
A700 nytt i höstas....justering av hus. A850 nytt i dec.......justering av hus, båda stod åt he**ete.
cz16-35 (nytt i dec) innom toleranserna, cz24-70 (nytt i höstas) innom toleranserna, sal50mm makro (nytt i höstas) innom toleranserna, 2.0tc (2,5 år) skickad till Frankrike för kalibrering lika så 70-200G (2,5 år) som också fokuserar fel.

Ni inser väl att om AF-problem är så här pass spridda bara i denna begränsade tråd, så kommer det att bli trångt i helvete. Man förstår ju att folk står i kö för att bli martyrer men är inte det värt något på en martyrskala detta eviga AF-plågeriet? Det är ju som ett medeltida gisseltåg.
 
När Hasselblad äntligen gjorde en winder med avtryckare så gjorde dom den så den bara passar till 2 modeller, dåligt, skäms Hblad
 
Inställningsratten på 7D ändrar läge när man stänger av o på kameran. Sedan ska de ha hutlöst betalt för att rätta till det.

Sony har tagit fram en sensor som verkar bra. Men det är ju lite kul att Nikon få ut mer av den.
 
Nya begrepp blir det och det var väl först av dig jag hörde den nya betydelsen av akronymen "AF" - d.v.s. "out of focus". Om inget annat här i DSLR-världen är "spot on" så är väl åtminstone det nya begreppet bra nära.

Jo, jag är skyldig! De mer konstnärligt inriktade leverantörerna benämner det "Artistiskt Fokus"
Finns fler i min arsenal: "Alltid Fel", vidare det mer folkliga uttrycket efter att betraktat resultatet: "AJ FAN!".
"Auto Fuck us" icke att förglömma.

Att det sedan, eftersom begreppet allmänt skrivs med versaler blir synonymt med Arbetsmedlingens (eller kallas det "Arbetsförmodligen" allternativt "Arbetsförnedringen") logga "AF" är ju synnerligen
illa(v)arslande.
 
Nikons FX-sensorer drar till sig damm som en dammsugare. Enorm skillnad mot D300.

Och NÄR kommer D800? Nikon, snälla, släpp den!
 
Jo, jag är skyldig! De mer konstnärligt inriktade leverantörerna benämner det "Artistiskt Fokus"
Finns fler i min arsenal: "Alltid Fel", vidare det mer folkliga uttrycket efter att betraktat resultatet: "AJ FAN!".
"Auto Fuck us" icke att förglömma.

Att det sedan, eftersom begreppet allmänt skrivs med versaler blir synonymt med Arbetsmedlingens (eller kallas det "Arbetsförmodligen" allternativt "Arbetsförnedringen") logga "AF" är ju synnerligen
illa(v)arslande.

Arbetsförnedringen är klockrent, hörde på nyheterna igår, hoppas det kommer med i svenska ordboken.
 
I andra sammanhang är det känt att man befodras till sin inkompetensnivå och det leder till att alla befattningar besätts med inkompetent personal.

Här verkar det som om alla byter kamera tills man har en fullständigt värdelös modell, är det idag praktiskt möjligt att ta en skarp bild?
 
Har du testat? Jag menar metangas...tändsticka.

Hörde talas om en som slängde en tändsticka i en bajamaja av armerad plast. Blev en riktig smäll och en höjdare. Nära att kolidera med ett förbipasserande JAS Gripen.

Mythbusters har redan knäckt den myten för många år sedan...

Min hasselblads slutare är av tunn folie & är helt öppen vid byte av magasin... FATTA HUR MYCKET SKIT SOM KOMMER DIT & HUR ÖMTÅLIG DEN ÄR???


Nikon's ttl-synk är bättre än alla andras!
 
Bra sak? Fy skäms detta är en tråd för usla kameror!

Om det är det egna märket, ja. Läs urinlägget igen angående övriga märken.

Obligatoriskt gnäll och beröm:

Videolinställningen på Canon EOS 60D sitter längst bort förbi alla idiotlägena. Man måste alltså snurra ratten i stort sett så långt det går när man byter till video. Samtidigt som man trycker ner låsknappen i mitten av ratten.

Nikon har gjort världens bästa helmekaniska spegelreflexkamera.
 
Denna tråd kan bli legendarisk, härligt med inlägg från Hasselbladare-Folk.
tråden kan utvecklas till vad klarar vi oss utan och vad saknar vi.
Tror många vill lätta sitt hjärta, ur konsumentsynpunkt kan den bli nog så viktigt.
Skönt att alla håller sig på mattan, ofta kan det ta en tid innan man ser bristerna, uppåt året av andvändning räcker inte jämt.

Kör hårt.//Bengt.
 
Jag vill klaga på att utedassen brinner så förbannat bra. Det är ju för tusan knappt man hinner ut själv efter en självtändande brakare....

Min granne vill klaga på dig, Leif Bength! Den där bilden är för fasiken från i somras när du hälsade på mig och tog fel på strandens utedass och grannens sjöbod.

Men ett personligt tack från mig för att du rensade badviken från alla turister! Jag TROR att ägaren till närmast ankrade segelbåt är nöjd i alla fall för han fick visst en ny på försäkringen.
 
Efter att nu haft en EF 70-200mm f/2,8L IS II USM i två veckor, kom jag idag äntligen ut och fick provskjuta lite. Får förstås börja med att klaga på att jag inte hunnit tidigare, fast det blir ju svårt att komma på hur jag ska skylla det på Canon.

Nåväl, nu när det blivit några plusgrader tvingade jag ut dottern så jag kunde ta några badbilder. Lite tidigt på säsongen, visst, men det fick gå ändå. Det är ju nu objektivet är nytt.
Nu måste jag nog på något sätt antiklaga, för efter att ha tittat på bilderna finns det fasiken i mig ingenting att klaga på när det gäller det objektivet. Makalöst vilken skärpa man kan få till. Funkar till och med klockrent med AF på min 7D.
Så jag får väl klaga å kusinens vägnar istället. Han tillbringar sina fotograferande dagar på den mörka sidan numera, och det här objektivet passar ju inte på hans D3x! Sedär, det var något som var åt helsike med det också.

Ja, just det. Tungt är det också. Och drygt 10000 kronor kilot fick jag ge. Hujedamej!

Har förresten provat en 60D i några veckor. Så fort man tar tag i kameraskärllet, när det sitter ett lite tyngre objektiv på, kommer man åt knappen för live view, så det hoppar igång. Eller så stänger man av knappen för live view och då måste man in i menyer och rota för att få igång det igen. Varför kan inte den knappen låsas likadant som man låser hjulet, och sen låsas upp på samma sätt?
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.