Annons

Bästa 50x70 kopian?

Produkter
(logga in för att koppla)

geronimo13

Aktiv medlem
Hej!

Någon som har tips på vilket labb som kan leverera 50*70 bilder i fotokvalite? Är sen tidigare van vid proprints kvalite, så aningen kräsen är man :)

Läst lite om lambda, någon som kan förklara det närmare?

Jag har också alltid kört ProPrint, men sist testade jag www.frontweb.se och de levererar foton i lika hög kvalite. De finns att få upp till 70 x 100, och de är inte så dyra.

JPG i princip rakt ur kameran, har bara testat upp til A4 ännu, men kvaliten på dem är kanon. Tänkte beställa ett riktigt stort inom kort, och se hur det blir. De kostar ju bara 180kr för det största, och de kan det ju vara värt att chansa på.

Testade också Crimson i veckan. Riktigt bra!

Kan vara bra att veta om man skall hämta kopian att de inte meddelar när den är klar, inga problem bara man vet om det :)

sflow skrev:
Japps, den är alltid klar 8 (?) timmar efter beställning. Kändes lite mysko första gången :)

Jo, men lite förvirrande att det under "Villkor och priser" -> "Leveransvillkor" står 4tim för Noritsu och 8tim för Lambda, men när man väljer hämtning står det 8 timmar... kanske får maila och fråga om man kan lita på 4 timmar också...

När förstoringen ska hängas på väggen, ramar ni alltid in den då? Crimson erbjuder både ju montering på kartong och olika skivor, är det någon som testat det? I så fall krävs väl även att man beställer genom deras tjänst frontweb.prefix, och då är ju priset på själva förstoringen lite annat...
frontweb.prefix - 166 inkl moms (50x70, 200dpi)
frontweb.poster - 95 inkl moms (50x75, 200dpi)

sflow skrev:
Lite dyrare alternativ men riktigt bra kvalité. Smidigt också att man kan hämta i butik (sthlm) och slippa få det rullat (i alla fall med A3) och således slippa eventuella skador.

http://www.crimson.se/prislista/prefix.html

_jB

frontweb och crimson är väl samma lab eller?

Men du sflow menade kanske att du använde deras prefix tjänst. Själv har jag bara testat frontweb.pro och endast 15x22 cm och med bra resultat.

/Johan

johanu skrev:
frontweb och crimson är väl samma lab eller?

Men du sflow menade kanske att du använde deras prefix tjänst. Själv har jag bara testat frontweb.pro och endast 15x22 cm och med bra resultat.

/Johan

Jag använder Crimsons prefixtjänst till mina A3-utskrifter, ja. Har jag missat något?

sflow skrev:
Jag använder Crimsons prefixtjänst till mina A3-utskrifter, ja. Har jag missat något?

Tror inte att du missade något.

Fick bara för mig att du trodde du rekomenderade ett i denna diskussion nytt labb, när det i själva
verket är samma. Men de har många olika typer av tjänster.

/Johan

cmblelle skrev:
När förstoringen ska hängas på väggen, ramar ni alltid in den då? Crimson erbjuder både ju montering på kartong och olika skivor, är det någon som testat det? I så fall krävs väl även att man beställer genom deras tjänst frontweb.prefix, och då är ju priset på själva förstoringen lite annat...
frontweb.prefix - 166 inkl moms (50x70, 200dpi)
frontweb.poster - 95 inkl moms (50x75, 200dpi)

görs de bara i 200dpi???

Borde de inte göra dem i 300dpi?

raskolnikov skrev:
görs de bara i 200dpi???

Borde de inte göra dem i 300dpi?

Varför det? En Lambda-skrivare arbetar med en upplösning på 200 eller 400 dpi. Jag kan inte se någon skillnad på bilder gjorda på 200 dpi eller 400 dpi, så det finns ingen anledning att välja den högre upplösningen för att få bättre kvalitet.

Sedan kan du skicka bilden i 300 dpi om du vill. Då skalas den om till rätt upplösning vid utskriften.

Stefan

stefohl skrev:
Varför det? En Lambda-skrivare arbetar med en upplösning på 200 eller 400 dpi. Jag kan inte se någon skillnad på bilder gjorda på 200 dpi eller 400 dpi, så det finns ingen anledning att välja den högre upplösningen för att få bättre kvalitet.

Stefan,

I mitt tycke finns det framförallt på vissa motiv synliga skillnader mellan 200dpi och 400dpi-utskrifter. Om sedan det beror på min exeptionellt bra syn vet jag inte.

mvh
Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar