N.D skrev:
Vänta här. det här låter som dubbelmoral i mina ögon. Eller att du inte står för det du säger!
Valeria är modell i vissa bilder här. Och vad tror du att du har för rätt att säga till om en viss modell ska eller inte ska sätta in bild på sig själv? Hur vet du vem som har/inte har behandlat bilden i bildredigeringsprogram? Tycker du ändå inte att antingen får man sätta in bilder på foton man själv inte tagit eller inte alls.Jag tycker inte den här diskussionen kommit någon vart. Antingen går du till webmastern och klagar. Sedan får den personen bestämma om man får sätta in bilder som man inte själv tagit. Och det borde gälla alla bilder! Eller vad tycker ni? Jag själv gillar skarpt Valerias foton, men generalisering är det värsta jag vet. Nu är jag ju ny här, så försöker lära mig vad som gäller.
Ojojoj. Jag har för det första fått uppfattningen av att Valeria själv är med och utvecklar bilderna mer än som modell. Det var faktiskt inte alls henne jag syftade på då jag tog upp frågan och det vet du med. sen är inte reglerna min sak att avgöra.
Vad jag vet om hur du behandlat bilden? Ingenting förmodligen men jag vet att man inte får behandla andras foton hur som helst och så vet jag att Rolf behandlar sina foton själv. Han har fotograferat mig med någon gång men inte laddar jag upp de bilderna för det.
JAG har för övrigt aldrig sagt till dig vad du ska och inte ska göra, jag har ställt någon fråga och tar mig friheten att klippa in svaret jag gav dig under en av mina bilder:
Tack tack allihop=)
Nd, Jag har aldrig påstått att det är min ensak heller.. Det här är väl vad jag påstått?
2002-12-14 09:35 Lotta Elofsson
Den här vore kul att se större. Av det jag kan bedöma nu så gillar jag det uttråkade "ja men knäpp av nu uttrycket". Tycker den ser intressant ut fast den är för liten för en rättvis bedömning.
2002-12-14 09:37 Lotta Elofsson
Förresten, jag missade att det inte var du som var fotograf och därför vill jag fråga vad meningen med att lägga upp den är. Misstänker att jag känner till fotografen bakom bilden också fast han är inte medlem här va?
2002-12-14 19:09 Lotta Elofsson
nd. Jag ser också fram mot att se DINA bilder och tycker också det är helt rätt att komma till fotosidan för att lära sig/få inspiration och omdömen på sina egna foton. Min mening var inte att låta hård, fast att lägga upp en bild tagen av en annan fotograf tycker jag inte är ok. Sen skulle jag personligen inte vara så glad om jag var fotografen och bara blev nämnd med första bokstaven i efternamnet. Är det inte så att det fattas 4 bokstäver? Men som sagt, jag hoppas uppriktigt att du inte blir avskräckt av våra kommentarer utan att du stannar och lägger upp dina egna foton i stället.
2002-12-15 02:05 n d
Jag tycker personligen det är upp till var och en såvida man vill ladda upp bilder som modell eller fotograf. Alltså inte er ensak. Ge hellre kritik på bilderna.
2002-12-15 05:54 Lotta Elofsson
Vad vill Du ha för kritik på en bild du inte tagit själv då? Jag har som sagt svårt att bedöma en så liten bild. Jag menade uppriktigt att jag ser fram mot dina egna bilder och när de kommer upp så ger jag gärna kritk på dem. Sen har du nog fel i det du skrev under mitt album hud. Kolla i reglerna för galleriet så får du se.
http://www.fotosidan.se/doc.htm/1177/
Mvh Lotta
Nästa gång är det nog bättre att ta dett i ett forum kanske?
Det jag svarade på var en mening du skrev om huruvida det var min ensak eller inte.
För övrigt så är admin inblandade i tråden här. David Elmfeldt och Christer Lindh, de kanske du borde lita på i alla fall. Och sluta anklaga mig för saker jag inte påstått. Jag ställde någon fråga och försökte ge dig några råd b l a om att läsa reglerna och att ange fotografen med namn och tycker faktiskt inte jag framförde dem på något oartigt sätt.
/Lotta