Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Annonser som egen forumtråd!?

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Funderar egentligen på hur många det är som tittar igenom sälj- och köpannonserna som finns här på sidan. Har själv under några omgångar försökt sälja prylar, men ingen verkar intresserad. Inte ens nu när jag nästan ger bort det hela.

Hur skulle det vara om det som komplement hade funnits ett eget forum för köp- och säljprylar?

Chansen att de syns och läses är större och man kan dessutom diskutera om diverse saker i tråden.

Jag ser ingen anledning till att skapa ett forum för detta. Det skulle bara bli ostrukturerat utan möjlighet till den kategorisering som finns idag. Däremot skulle man kunna tänka sig att pusha för radannonserna bättre på Index. Det skall vi ha i åtanke.

Vi kommer f.ö att se över layouten på radannonserna inom kort, kanske vi gör lite andra förändringar också då.

Att du inte fått några svar beror med största sannolikhet att det är fel produkter och/eller fel pris. Faktiskt så tror jag det.

Tvivlar på att det beror på fel produkt eller pris eftersom produkten är den bästa i sin klass och priset oförskämt lågt.. ;=).

Det är möjligt att det kan bli något ostrukturerat..men det behöver ju inte bli mycket mer ostrukturerat än i vanliga foruminlägg som handlar om "ditten och datten". Sedan var det inte fråga om ersättning utan som ett komplement till den traditionella annonseringen som finns idag.

Personligen tror jag att det hela skulle generera fler diskussioner mellan köpare och säljare. Detta eftersom det för många säkert känns mycket lättare att snabbt skriva ett foruminlägg med en fråga än att leta sig in till annonsen och sedan skriva och skicka iväg ett separat mail till säljaren (eller köparen för den delen).

Kanske kan vara idé att testa ett tag istället för att avfärda tanken direkt!?

Bra i alla fall att ni tänker se över köp-/säljsidan och pusha lite mer för radannonserna på Index.

Ett tillägg bara angående att gå in på köp-/säljsidorna..

Om jag tittar på mig själv så besöker inte jag köpannonserna TROTS att jag har en produkt att sälja. Det går liksom förbi mig på något vis. Och gör det så för mig så gör det säkert så för många andra också.

Men kanske en annan pushning för det hjälper..

Är man intresserad av att köpa grejer så tittar man väl? Jag tittar igenom listan varje gång jag besöker Fotosidan.

forstheim skrev:
Ett tillägg bara angående att gå in på köp-/säljsidorna..

Om jag tittar på mig själv så besöker inte jag köpannonserna TROTS att jag har en produkt att sälja. Det går liksom förbi mig på något vis. Och gör det så för mig så gör det säkert så för många andra också.

Men kanske en annan pushning för det hjälper..
I ditt fall så hjälper det nog inte hur köp/sälj sidan är upplagd.
Om man inte kollar vad som finns så finner man inte;-)

Jag skummar igenom alla annonserna för att se om det finns något intressant samtidigt som man kan få en uppfatting om prisnivån (om den är rimmlig).
Söken man något så är det praktiskt att lägga bevakning på det. Har själv ett par bevakningar som genererar ett e-mail till mig vid träff, mycket praktiskt.
Nu är det ju inte så hemskt många annonser, men en gruppering/sökfunktion liknande den hos Photodo hade inte varit dumt.

hasse lundberg skrev:
I ditt fall så hjälper det nog inte hur köp/sälj sidan är upplagd.
Om man inte kollar vad som finns så finner man inte;-)

:=) Visst händer det att jag kollar av den ibland, men inte så ofta som man kanske borde. Då måste man nog fråga sig varför man inte gör den kollen oftare!?

Din slutkläm är ju just det jag menar: "om man inte kollar vad som finns så finner man inte". Och så tror jag är fallet många gånger. Annonserna går säkert förbi många eftersom jag tycker att någon av alla tusen medlemmar på fotosidan.se i alla fall borde vara lite nyfiken och kanske ställa en och annan fråga. Än verkar dock ingen så där jättenyfiken..

Men jag får väl vara ännu mer uthållig förmodar jag. :=)

Jag förstår inte varför ett nytt forum skulle göra att du skulle läsa radannonserna mer.

Jag tror att refrängen snarare skulle vara att tydliggöra radannonserna på index och det kommer vi att göra.

Jag använder bevakningen av nya radannonser gnm fotosidans bevakningsmail. Jag söker efter nya annonser med ordet Nikon och får ett mail var 24:e timme. Det är väldans smidigt.

Ang din annons Jonas, så är nog tyvärr så att antingen priset eller produkten inte är rätt om du inte får ett enda svar. Hade du satt 10kr för allt så hade du garanterat haft grejjerna sålt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar