Bussmicke
Aktiv medlem
Jag gick över till den digitala tekniken 2004 och har inte längtat tillbaka till det analoga sedan dess.
Jag gick också över 2004 . Dock har jag mycket diabilder att digitalisera och har på senare tid kollat mer och mer på Fullt på YouTube som fotograferar med film eftersom jag blivit mer och mer intresserad igen och hade bestämt mig att återuppta filmfoto i mindre skala innan det hade gått 20 år, nu skedde det ett år innan. Jag hade kvar lite gamla grejer som Pentax ME (bara bländarprioritet) och Nikon F-801s (autofokus) vilka funkar bra. Sen har jag en Nikon FA Som frammatningsarmen är paj på, alltså den man drar fram filmen med och då infinner sig frågan om jag ska köpa en ny FA eller om man ska satsa på Nikon FM2 som är helt manuell eller F3. Jag vill kunna ställa in allt manuellt utan autofocus också så frågan är vilken jag ska köpa för jag sneglar som sagt på FM2 och F3 nu. Tacksam för svar och tips och råd och själv är jag bara 54 men ändå. Att jag inte satsa på en ny FA är för att jag läst någonting om problem med gamla kretskort på FA.
Micke i Västerås, bodde i Botkyrka innan.