PMD
Aktiv medlem
Jag köpte min FM2 för 750 kr, men det var för tio (snart elva) år sen. Det där priset är ändå lite väl högt.Då är detta lite dyrt då.
Nikon FM2 Svart med titanslutare
Pris: 2400 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Analoga systemkameror på Tradera.www.tradera.com
Titanslutare är inte nödvändigtvis bättre än aluminumslutare. Nikon bytte till aluminium under tiden kameran producerades, men om det berodde på problem med titanslutaren eller om det "bara" handlade om att det så småningom gick att konstruera en aluminiumslutare med de krav som ställdes på en FM2-slutare vet jag ej. (Aluminium är dessutom i billigare).
Jag skulle inte köpa någon av de två F2: orna. De har inte AI-koppling för ljusmätaren.Hoppas att det inte drar iväg för mycket.
Nikon F2
Utropspris: 600 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-11-03 16:20:54. Köp & sälj begagnade & oanvända Analoga systemkameror på Tradera.www.tradera.com
Eller den?
Nikon F2 Photomic
Utropspris: 1700 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2024-05-19 17:28:24. Köp & sälj begagnade & oanvända Analoga systemkameror på Tradera.www.tradera.com
Senast ändrad: