Annons

Amerikansk laddare till K10d

Produkter
(logga in för att koppla)

ArvidNilsson

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på att köpa en K10d och är lite inne på att köpa den från USA.

Är det någon som vet om den amerikanska laddaren som ingår fungerar i svenska 230V-nätet? De flesta AC-adaptrar man köper idag brukar ju ha inspänning 100-240V, men jag vill gärna vara säker så att jag inte åker på att köpa till en svensksåld laddare.

Min laddare är märkt 110-240V, dock svensk köpt. Det finns en tidigare tråd om detta, det ska bara vara att byta nätsladd

/Mats

jag köpte min K10 från usa, det endajag behövde göra var att byta själva sladden till laddaren eftersom den hade fel väggkontakt. jag hade en sladd som passade i laddaren liggande hema så det var bara att tuta o köra.

själva laddaren är universell, eller iaf så är den inte beroende på var i världen du pluggar in den, det är bara sladden som skiljer.

Tack för svaren.

Misstänkte att det var så men såg att laddarna hade olika modellbeteckningar beroende på om jag kollade på pentax.se eller pentax.com, så jag tänkte vara på den säkra sidan

Det är en vanlig "platt" sladd, så i värsta fall är det nog bara att byta kontakten till en svensk variant. Laddaren i sig är märkt 100-240V

Bilagor

• pentax_laddare.jpg
    pentax_laddare.jpg
    96.2 KB · Visningar: 185
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar