Anders Östberg
Guest
Jag ser ingen väsentlig skillnad mellan dom två kvällstidningarna heller, det är samma tramsiga innehåll och löpsedlar, men den diskussionen är väl rätt off-topic i den här tråden.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att välja mellan Nikon och Canon är ungefär som att välja mellan Aftonbladet och Expressen. De faktiska skillnaderna är små och tar ut varandra. För många blir det mer känslomässiga argument som avgör -- pappa köpte alltid Expressen, kompisen har Nikon osv.
Nu har Aftonbladet valt Nikon. Alla fotograferna byter ut sin Canonutrustning, till D3 och D700. Utom Magnus Wennman.
Orsaken till bytet är inte att Nikons kameror eller objektiv är bättre -- utan att Nikons service är bättre. Att Wennman behåller sin Canonutrustning motiverar han med att den ger bättre bilder.
En intressant fråga: vem säljer Aftonbladets Canonutrustning?
Utbytta kameror/objektiv kommer inte att säljas i Sverige.
I det här fallet har jag ingen annan info än artikeln jag länkade till. Jag betvivlar inte dina uppgifter, men om de stämmer är det ju tjänstefel av Nikons representant att inte påpeka Nikons överlägsenhet. I stället säger han alltså:detta är snack enligt de källor jag har bytet har kommit till efter en utvärdering där flera fotografer har jämfört kameror och objektiv.
Med Nikon fick de fler keepers, bättre AF, bättre höga isoegenskaper, helt enkelt bättre bilder...
detta är snack enligt de källor jag har
Utbytta kameror/objektiv kommer inte att säljas i Sverige.
I det här fallet har jag ingen annan info än artikeln jag länkade till. Jag betvivlar inte dina uppgifter, men om de stämmer är det ju tjänstefel av Nikons representant att inte påpeka Nikons överlägsenhet. I stället säger han alltså:
"Skillnaden mellan våra och Canons kameror är inte så stora egentligen. Istället är det vår reparationsservice som fällt avgörandet."
Helt irrationell motivering byggd på och känsla och inte fakta. Vilken kamera ger högre kvalitet på bilderna (DR, brus, tonalitet och färger) än Nikon D3s?
"Det har varit mycket snack om kameror på vår tidning senaste tiden. Vi har ju alltid kört Canon på AB, men nu har tidningen bestämt sig för att byta märke till Nikon. Alla har fått testa kamerorna och säga vad de tycker och det är inget snack om att det är bra grejer. Dock tycker jag inte att de passar mig, jag upplever Nikon som lite ”för perfekt”, de känns väldigt digitalt allting om ni förstår vad jag menar, dessutom känns dom kantiga och klumpiga. Jag upplever att Canon ger mig en mer äkta och mjuk känsla och högre kvalitet i bilderna. Det känns lite som att jämföra PC och Mac. Mac andas kvalitet."
Från Magnus Wennmans Blog: http://wennman.wordpress.com/
Mankan .... jag känner dock flera som är lite trötta på Canons kanvetochärbäst attityd som de haft lite för länge. Dock säger fler av mina källor att det har förändrats lite sedan Nikon börjat ta marknadsandelar [/QUOTE sa:tro fan det, det var inte så många år sedan en Canonrepresentant tittade på min d2x som då kostade 67000:-
och sa - jasså du har köpt en sådan bruslåda.
tänk vad det kan svänga på några år
Om vi skall tala om marknadsföring så kan det ju vara intressant att påminna om hur det var för några år sedan då bildbyråer i Europa praktiskt taget "fick" utrustningar eller till ett mycket fördelaktigt pris köpa för att ett märke skulle synas på sportevenemang som fotboll, OS VM , då var objektiven vita.
tro fan det, det var inte så många år sedan en Canonrepresentant tittade på min d2x som då kostade 67000:-
och sa - jasså du har köpt en sådan bruslåda.
tänk vad det kan svänga på några år