Det är verkligen tråkigt att det verkar stört omöjligt här på FS, att folk ska kunna få diskutera det som intresserar dem utan att de ska behöva bli förlöjligade eller utsatta för folk som till och från inget annat intresse har än att störa det som pågår. Varför inte bara delta i de möten man är intresserade av istället för de man inte är intresserade av. Vad är problemet?
Eveline gör precis som den notoriska mötesabbaren Thomas Kärrlander. I detta möte där folk tillsammans försöker komma framåt och förstå ett av de verkligt notoriska tekniska problemen med dagens DSLR-kameror, så försöker Eveline upplysa folk om att det finns en väljare för MF/AF och en ring på objektivet att skruva på. Den enda förmildrande omständigheten är väl just att personen ifråga just är i början av sin förmodade karriär som fotograf och fortfarande går på fotoskola, men jag tror faktiskt inte att Eveline bemödat sig om att läsa hela tråden, för då kanske hon hade förstått att folk faktiskt inte ens tyckte detta var kul när Thomas tidigare gjorde sitt bästa för att få alla diskussioner att spåra ur och de flesta tycker säkert inte detta är mer kul än det vi redan hört från Thomas.
Personligen tycker jag alla som gör sitt bästa, i vilket yrke det vara månde är värda all respekt. Att se ned på folk beroende på vilket yrke de verkar inom är verkligen bedrövligt. Jag har mött både bra och sämre utövare av mängder av yrken och alla läkare är långtifrån fantastiska. Det finns fortfarande sådana som aldrig borde fått ett stetoskop och som oinspirerat hankar sig fram så länge de har någon sida kvar i sitt remissblock kvar att outsourca de dagliga problemen med. Det finns självfallet dåliga fotografer också men varför ska man ta heder och ära av folk i allmänhet med epitet som "sketna" i klump på det vis du just gjort?
Sen kan jag hålla med om att Micke borde skita i det här inspelet Evelina gjorde och inte låta sig provoceras till att tappa kontrollen. Det tar bara onödig energi, men det försvaret ska inte jag sköta åt Micke för det klarar han säkert bra på egen hand. Men jag blir förbannad när folk tycker att läkaren skulle tillhöra en "finare" yrkeskår än den "sketna" fotografer tillgör. Det säger jag utan att vara part i det målet. Det är en förkastlig syn som jag trodde vi för länge sedan lämnat bakom oss. Det var väl bara någon dag sedan DN hade en artikel där man i samband med Dawit-affären visade hur många journalister/fotografer som mördats under året, för att vi ska kunna vara informerade om tillståndet i världen. Det borde väl vara värt mer "cred" än den har typen av taskiga tillmälen.