Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Systemskifte

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har kanske varit lite otydlig. Problemet jag har är att sökaren i E-M5 är för liten och för mörk och för lågupplöst. Jag ser dåligt i den helt enkelt. Och om jag tittar på skärmen måste jag komma på rätt avstånd för att se skarpt och det leder till att jag får hålla kameran som en kompaktkamera vilket gör att det blir ostadigt jämfört med om jag använder sökaren. Så det där mer korrlinser mm kan vi glömma. Har testat att titta i en E-M10 och den är ju betydligt ljusare och ett alternativ för mig skulle ju då kunna vara en E-M5II eller en E-M1. Fast när jag tittar i en Nikon D750 så är ju sökaren bra mycket bättre och min gamla F3 är svårslagen.
Jag vill nog egentligen tillbaka till FX, synd att kamerorna är så stora.

Men som jag sa, titta även på Panasonic GX8 även om FF DSLR har andra fördelar. Sökarbilden i GX8 är faktiskt större än i D750. Den är förstås EVF och inte optisk.

Instämmer i att ivf. kika på en GX8 som ett möjligt alternativ. Kameran är lite tyngre och klumpigare än min GX80, men EVF:en är också klasser bättre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar