Raderad36
Avslutat medlemskap
Tack Ove, för ditt inlägg
Ove, det är enkelt för dig att göra en jämförelse. Jag har sjuttio bilder upplagda i dagsläget på FS. Det är inte mina bästa bilder och inte mina sämsta, utan helt enkelt vad jag känt för ögonblicket att publicera.
Jag kanske lägger upp några bilder till, bara därför att...
Som jag påpekat många gånger så är min anledning att jag finns på FS är att få ideér till förbättring av mitt bildskapande (men jag älskar dessa forum).
Jag har tittat på dina fina bilder på din hemsida (repeterar för att var så korrekt som möjligt). Snygg site och jag önskar dig all lycka i din yrkeskarriär. Ett tips (nödvändigt eller ej). Jag skulle aldrig anlita dig därför den enda referensen är ett mobilnr. Men, du kanske har "häcken full" och inte vill ha flera kunder (du är inte ensam), annars om du har ett aktiebolag, lägg ut bolagsinfo (som GIF eller JPG). Som sagt många fina bilder, varför inte publicera några på FS, det ger alltid mer substans bakom en profil (speciellt om man jobbar som pro).
Övrigt: Alla fotointresserade korrigerar väl sin skärmar. Jag är ändå inte nöjd med vad jag ser (S2231W). Kanske nya oLed-tekniken ska lyfta detta missnöje från mitt hjärta?!
MVH/Thomas
Är ledsen att göra dig besviken, men jag är INTE din lärare. Jag är inte ens någon lärare i någon form, tvärtom är jag urusel på att lära ut!Zeiss optiken och raw använder jag för att jag vill få ut maximal bildkvalitet från kameran. Att sätta exponeringen rätt med en digitalkamera är viktig om man vill få ut maximal kvalitet, precis som det var med diafilm. Ser det ut som jag behöver en repetition utav fotokunskaperna?
Vad ska du lära mig?
Nej, som tur är lever jag inte på mina bilder, då de allra flesta bara är skräp! Jag älskar att fotografera och använder det även dagligen i mitt jobb, men längre än så vill jag inte gå, i ren självbevarelsedrift.Jag lever på mina bilder gör du Kärrander?
Jag skulle gärna vilja jämföra mina exponeringar med dina som är tagna med att titta på skärmen på kameran. Än display kan var för ljus/mörk och att kolla hur bilden är exponerad där är en höftning du kan se hur bilden ser ut men ska du kolla exponeringen är histogrammet facit. Varför kör du ens med en 5D mark 2 för? Den levverar inte speciellt bra färdiga jpg bilder då är Nikon bättre på det. I ditt fall kanske en kompakt är bäst för du använder ändå inte raw,histogramm och vill ha färdiga bilder direkt från kameran.
Använder du en kalibrerad skärm Kärrander? eller höftar du där med?
Det ser så bra ut kanske du tycker om dina alster.
Tills någon annan visat hur bra det verkligen kan se ut om man använder verktyget (kameran) på rättsätt.
Ove, det är enkelt för dig att göra en jämförelse. Jag har sjuttio bilder upplagda i dagsläget på FS. Det är inte mina bästa bilder och inte mina sämsta, utan helt enkelt vad jag känt för ögonblicket att publicera.
Jag kanske lägger upp några bilder till, bara därför att...
Som jag påpekat många gånger så är min anledning att jag finns på FS är att få ideér till förbättring av mitt bildskapande (men jag älskar dessa forum).
Jag har tittat på dina fina bilder på din hemsida (repeterar för att var så korrekt som möjligt). Snygg site och jag önskar dig all lycka i din yrkeskarriär. Ett tips (nödvändigt eller ej). Jag skulle aldrig anlita dig därför den enda referensen är ett mobilnr. Men, du kanske har "häcken full" och inte vill ha flera kunder (du är inte ensam), annars om du har ett aktiebolag, lägg ut bolagsinfo (som GIF eller JPG). Som sagt många fina bilder, varför inte publicera några på FS, det ger alltid mer substans bakom en profil (speciellt om man jobbar som pro).
Övrigt: Alla fotointresserade korrigerar väl sin skärmar. Jag är ändå inte nöjd med vad jag ser (S2231W). Kanske nya oLed-tekniken ska lyfta detta missnöje från mitt hjärta?!
MVH/Thomas