näktergalen
Aktiv medlem
Nu har jag ägt A1 i ett ca halvår och har lärt mig en hel del fast det återsår mycket att lära och testa. Jag är mycket nöjd med alla funktioner som A1 har. Men!!! Mina bilder kritiseras jämt för ganska dålig skärpa. Om det beror på mig eller kameran vet jag inte. Men även under ganska bra ljusförhållanden och kort slutartid blir resulatet ganska sådär. Jag vet inte om jag är så usel och kan inte riktigt lära mig, men jag ser (läser) att många upplever det som ett problem. Det har blivit bättre än för några månader sedan men det blir aldrig riktigt-riktigt bra. Ni få kolla mina album-bilder. De har alla samma problem.
Så jag funderar faktiskt på att byta kamera till hösten och köpa antingen Canon eller Nikon.
Om det är jag som är så usel så kommer problemet inte att försvinna med en ny kamera. Men då får jag åtminstone en ny leksak (fast det kommer att svida att det kostar så mycket). Men det är värt att prova något annat.
Som sagt, jag tycker om Minoltas funktionalitet (oklanderligt användarvänlig knapp- och menysystem)och manuell zoom och även det otroligt användvara zoomomfånget, men bildkvalite haltar oftast (i alla fall när det är jag som tar bilder med just min kamera).
Så jag funderar faktiskt på att byta kamera till hösten och köpa antingen Canon eller Nikon.
Om det är jag som är så usel så kommer problemet inte att försvinna med en ny kamera. Men då får jag åtminstone en ny leksak (fast det kommer att svida att det kostar så mycket). Men det är värt att prova något annat.
Som sagt, jag tycker om Minoltas funktionalitet (oklanderligt användarvänlig knapp- och menysystem)och manuell zoom och även det otroligt användvara zoomomfånget, men bildkvalite haltar oftast (i alla fall när det är jag som tar bilder med just min kamera).