KGS
Aktiv medlem
pennywally skrev:
Du köpte en "låtsas-DSLR" för 7000 kr. Man får inte mer än vad man betalar för. Ledsen, men så funkar världen. Läxa lärd; köper man en "låtsas-DSLR" så får man just en "låtsas-DSLR" och inte en DSLR. Kom då inte i efterhand och klaga på en massa brister som (till största delen) beror på att du köpt just en "låtsas-DSLR".
--
Kul att du nu skaffat dig en riktig DSLR. Jag är säker på att dina bilder kommer att bli mycket bättre nu, vem vet, kanske klarar du till och med av att hitta fokus i ett bäcksvart rum. Kör hårt.
~~
Bytte nyligen ut min Dimage A1 och trots tillgång till stålar för att köpa vilken DSLR som helst så valde jag än en gång en riktig digitalkamera istället. Den enda som är (marginellt) bättre än A1, dvs A2...
Jag kommer inte att köpa en DSLR sålänge R´et kvarstår och kamerorna bara är analoga reliker med minneskort istället för film. Nu finns visserligen en tillverkare som tagit tillvara digitalteknikens fördelar bättre än alla andra, men inte ens det räckte för mej. Även om jag hade kunnat nyttja min blixt ihop med det huset ;-)
Och som av en slump sitter jag också idag med en bunt bilder framför mej, de första jag förstorat från A2. Och gissa vad!? de är så bra så det inte är normalt! (med avseende på tekniken, vad gäller komposition mm avslöjas fotografens tillkortakommanden obönhörligt). Men de bilderna får ni inte se. Här. Men det är mycket fina hudtoner i dem!
Alla kameror jag känner till hittar fokus i kolsvarta rum, vill du se bildexempel?
/kg, nu med Ani
PS! Aette lever o producerar ruskigt fina bilder nuförtiden. Detta för att hon övertagits av en mycket duktig fotograf. Tillika medlem på fotosidan. Exempel: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/522356.htm